News Flash:

Aeroportul Otopeni vinovat pentru tragedia tinerei studente japoneze?

27 August 2012
2158 Vizualizari | 0 Comentarii
aeroportul Henri Coanda
Zi de zi, in sala de sosiri internationale a aeroportului Henri Coanda (Otopeni) din Bucuresti, zeci de taximetristi “pirati” asalteaza pasagerii care ajung in aeroport, unii dintre ei fiind foarte insistenti in propunerea de oferte “bune” pentru transferul pasagerilor. Desi chiar daca sunt refuzati, taximetristii “pirati”, cei mai multi de origine rroma, cu oferte dubioase, continua cu asaltul, nimeni de la aeroport nu intervine. Aceasta teama pe care o simt pasagerii asaltati chiar s-a materializat.

“Am aterizat din Cipru pe aeroportul Henri Coanda dupa miezul noptii. Dupa ce am trecut de toate controalele si am ajuns la sosiri, mai multi taximetristi m-au asaltat inca din aeroport, fara sa fac o solicitare la vreun taxi. Unii cereau pentru o cursa de la aeroport in Rahova 100 de lei, cat factura la lumina pe o luna, in conditiile in care cu un tarif normal pretul nu depaseste 30 de lei. Desi eram practic hartuita de acestia, nimeni de la aeroport nu a intervenit. Am gasit cu greu zona de unde puteam lua autobuzul special”, spune Mihaela P, un pasager al aeroportului Henri Coanda.

Cu o astfel de abordare, prin care promitea ca va gasi un taxi la aeroport, a reusit un tanar sa o asalteze din incinta aeroportului Henri Coanda pe turista japoneza pe 15 august, al carei cadavru era descoperit de politie doua zile mai tarziu.

“In seara zilei de 15 august, in jurul orelor 20.30, Vlad Nicolae, inculpatul, a abordat victima (cetatean japonez) in incinta aeroportului Henri Coanda, oferindu-si ajutorul pentru a-i gasi un taxi. In acest context, inculpatul a urcat, impreuna cu victima, in taxi, insa au coborat dupa parcurgerea unei distante scurte, intr-o zona in care drumul este marginit, de ambele parti, de pa­dure. (…) Doua zile mai tarziu, in acelasi loc, a fost descoperit cadavrul victimei”, asta scrie intr-un raport publicat de biroul de informare publica din cadrul Parchetului de langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, care se ocupa acum de caz.

ZF a transmis o solicitare catre aeroportul Henri Coanda prin care intreba daca exista vreo politica de siguranta pentru turistii care ajung in aeroport si daca taximetristii de la aeroport sunt verificati si autorizati. De asemenea, ZF a solicitat date cu privire la firmele cu care aeroportul are contracte pentru protectia pasagerilor.

“Raspunsul oficial la intrebarile adresate azi va va fi trimis, dupa indeplinirea cerintelor prevazute de procedurile interne, in termenul legal. Referitor la activitatea de taximetrie, aceasta, in Romania (inclusiv pe aeroporturi), se des­fasoara conform legislatiei in vigoare.” Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Com­paniei Nationale de Aeroporturi Bucuresti, ce are in administrare aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu, a mai transmis ca activitatile de ordine publica in aeroport sunt asigurate, conform legislatiei, de politie.

“Aeroportul trebuia sa ia masuri sa dispara toata tigania cu taximetristii de la Otopeni, sa nu mai calce taximetristi burtosi si smecheriti sa prosteasca turistii. Toti care vor sa fie taximetristi la aeroport sa poarte camasi albe, sa fie tunsi, adica sa arate intr-un fel ca sa nu ne faca de ras in fata turistilor straini”, este de parere Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, una dintre cele mai mari companii de pe piata de profil.

In aeroportul Henri Coanda stau foarte multi “combinatori”, persoane al caror rol este sa ia clientul si sa il duca la un taxi, unde se stabileste in avans un pret pentru cursa, spune Radu Viorel, presedintele Asociatiei pentru Drepturile Taxi­me­tristilor Independenti.

“Sunt taximetristii neautorizati, care fac bani cu pasagerii care aterizeaza pe aeroportul din Otopeni. Desi am facut mai multe sesizari anul trecut la aeroport si la Ministerul Transporturilor, nimeni nu s-a sesizat. Daca s-ar fi facut ceva cu acesti pirati, care pot fi violatori si ucigasi, japoneza nu ar fi murit”, a spus Radu Viorel.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti este condusa de Cornel Poterasu, director general al aeroportului Henri Coanda fiind Tudor Jidav. Aceasta companie care administreaza aeroportul Henri Coanda este in subordinea Ministerului Transporturilor. Nici sefii acestui minister nu s-au sesizat cu privire la aceasta problema.

otopeni bucuresti transferul pasagerilor cipru turista japoneza
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0948 (s) | 35 queries | Mysql time :0.015069 (s)

loading...