k
Mica Publicitate
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Video Sport

Misteriosul TUNEL din Muntele Paduchiosu

 

Constructia tunelului Izvor a inceput in 1914, constructorul german Iuluis Berger fiind unul dintre cei mai cunoscuti in domeniul feroviar. Din pacate, razboiul a oprit repede lucrarea, reluata abia in 1938 si abandonata din nou.
In 1941 trupele naziste de ocupatie au reluat constructia cu cel mai rapid ritm de pana atunci, dar finalul celei de-a doua conflagratie mondiala, insemnand si finalul lucrarilor, nu si al lucrarii, scrie gazetadambovitei.ro

In partea damboviteana a tunelului au fost realizati 480 de metri, din care doar 100 au fost betonati. In 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun ca regimul a vrut sa ascunda faptul ca inauntru nemtii, in retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel. 

Altii spun ca singura ratiune a fost cea a sigurantei, intru-cat doar o parte era betonata.  Mai exista si legenda locala care spune ca sub pamant au fost ingropate, in urma detonarii, o locomotiva cu aer comprimat si utilaje unice in Europa la acea vreme. 

In Prahova, tunelul exista inca, dar a intrat in proprietate privata, dupa ce zeci de ani a fost depozit de branza al societatii de profil din judet. Astazi, tunelul nazistilor adaposteste o ciupercarie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesata sa declare Tunelul Izvor ca monument tehnic, dupa exemplul halelor UPET din centrul municipiului. 

Video Stiri