• 04-05-2016 Atac sangeros, intr-un aeroport din Romania! S-a intamplat in urma cu putin timp!
• 04-05-2016 In timp ce sapa, un fermier a dat de ceva tare, in pamant. Descoperirea i-a schimbat viata
• 04-05-2016 Saptamana plina la Muzeul de Arta din Constanta
• 04-05-2016 COD GALBEN de ploi torentiale pana la ora 21.00. HARTA zonelor afectate
• 04-05-2016 Un azil vechi de 153 de ani, bantuit de fantome Adevar sau fictiune?
• 04-05-2016 CHINEZII "ocupa" ROMANIA! E invazie! Se naste un NOU IMPERIU in EUROPA!
• 04-05-2016 Poluarea atinge cote alarmante in China! Oamenii nu mai pot respira. Cumpara sticle cu aer din Canada
• 04-05-2016 A gasit o piatra frumoasa si a pus-o in acvariu. Dupa 30 de ani, o veste soc: ce era de fapt obiectul
• 04-05-2016 Creatura bizara descoperita in Groapa Marianelor. Specia este necunoscuta cercetatorilor americani
• 04-05-2016 Capitala care se confrunta cu o epidemie de turbare in randul aricilor. Cum au fost sfatuiti localnicii sa procedeze
• 04-05-2016 Parlamentul a DECIS! O noua zi de sarbatoare nationala in luna MAI in care romanii vor fi LIBERI
• 04-05-2016 Pare o magazie pe roti, dar inauntru se ascunde o comoara. Iti vine sa crezi ca a inghesuit inauntru o locuinta utilata complet. Rezultatul e superb, trebuie s-o vezi
• 04-05-2016 Acesta este cel mai mare hotel din lume, „interzis” turistilor
• 04-05-2016 Cele mai spectaculoase gradini de pe acoperisurile cladirilor din lume! - FOTO
• 04-05-2016 Capitanul acestui avion a depasit orice limita a bunului-simt si a incalcat TOATE regulile de pilotaj! Chiar in timpul zborului, barbatul a inceput sa...
Mica Publicitate
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Video Sport

Misteriosul TUNEL din Muntele Paduchiosu

 

Constructia tunelului Izvor a inceput in 1914, constructorul german Iuluis Berger fiind unul dintre cei mai cunoscuti in domeniul feroviar. Din pacate, razboiul a oprit repede lucrarea, reluata abia in 1938 si abandonata din nou.
In 1941 trupele naziste de ocupatie au reluat constructia cu cel mai rapid ritm de pana atunci, dar finalul celei de-a doua conflagratie mondiala, insemnand si finalul lucrarilor, nu si al lucrarii, scrie gazetadambovitei.ro

In partea damboviteana a tunelului au fost realizati 480 de metri, din care doar 100 au fost betonati. In 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun ca regimul a vrut sa ascunda faptul ca inauntru nemtii, in retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel. 

Altii spun ca singura ratiune a fost cea a sigurantei, intru-cat doar o parte era betonata.  Mai exista si legenda locala care spune ca sub pamant au fost ingropate, in urma detonarii, o locomotiva cu aer comprimat si utilaje unice in Europa la acea vreme. 

In Prahova, tunelul exista inca, dar a intrat in proprietate privata, dupa ce zeci de ani a fost depozit de branza al societatii de profil din judet. Astazi, tunelul nazistilor adaposteste o ciupercarie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesata sa declare Tunelul Izvor ca monument tehnic, dupa exemplul halelor UPET din centrul municipiului. 


Urmareste TURISM.BZI.ro pe FACEBOOK.COM

loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau