News Flash:

Stii ce drepturi ai cand mergi cu taxiul?

20 Martie 2012
966 Vizualizari | 0 Comentarii
Ti s-a intamplat sa cobori din taxi nemultumita, dar cu banii luati? Afla ce drepturi si ce obligatii ai cand mergi cu taxiul, precum si unde poti depune o plangere.

Nu exista persoana care sa nu se fi plans, macar o data, de slaba „prestatie“ a soferilor de taxi. Fie ti s-a vorbit pe un ton rastit sau obraznic, fie ai ajuns la destinatie pe drumul cel mai lung sau ai fost pacalita la bani. Afla ce drepturi ai cand mergi cu taxiul si cum sa procedezi daca vrei sa depui o plangere.

Drepturile clientilor


- sa fie tratati cu respect si civilizat;
- sa li se respecte cererile in legatura cu traseul;
- sa ceara bonul fiscal si sa-l pastreze pana la coborarea din taxi;
- sa nu plateasca serviciile taximetristului decat in limita prevazuta in bonul fiscal;
- sa sesizeze autoritatile in legatura cu orice practici neconforme ale soferului sau care au creat prejudicii asupra calitatii serviciilor;
- sa ceara soferului sa nu fumeze, sa inchida sau sa deschida geamurile, sa dea mai incet sau sa opreasca muzica;
- sa ia si alte persoane in masina, pe parcursul traseului.



Obligatiile clientilor


- clientul nu are voie sa provoace stari conflictuale cu soferul in timpul desfasurarii cursei respective;
- sa acorde taximetristului sprijin in cazul in care acesta este agresat in timpul efectuarii cursei si sa anunte imediat Politia;
- sa nu ocupe scaunul de langa taximetrist decat daca locurile din spate sunt deja ocupate.


Drepturile taximetristului


- sa nu transporte clienti in stare de ebrietate;
- sa nu transporte clienti agresivi, care pot declansa scandal sau violenta;
- sa nu transporte bagaje care nu permit inchiderea geamurilor, portierelor sau portbagajului.


Obligatiile taximetristului


- sa aiba un comportament civilizat in relatia cu clientul;
- sa respecte solicitarile clientului;
- sa opreasca pe traseu, la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare „liber“, cu exceptia cazului in care se deplaseaza sa preia un alt client, la comanda dispecerului;
- sa elibereze bonuri fiscale la finalul cursei;
- sa nu pretinda ca plata decat suma prevazuta pe bonul fiscal;
- sa transporte clientul la destinatie pe traseul solicitat de client;
- sa transporte bagaje in limita spatiului disponibil, fara perceperea unor tarife suplimentare.


Vrei sa depui o plangere?


Noteaza numele companiei de taxi, indicativul si numarul masinii, numele si prenumele soferului (datele teximetristului sunt trecute pe legitimatia acestuia, care sta de obicei la vedere). Urmatorul pas: apeleaza compania de taxi respectiva si spune-ti pasul. Apeleaza apoi Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului .
Ce contine bonul fiscal:
• numarul de telefon si fax al operatorului de transport;
• numarul bonului de client, data si ora;
• codul fiscal al operatorului de transport;
• numarul cursei;
• numele taximetristului;
• numarul de inmatriculare a taxiului si numarul autorizatiei de taximetrie;
• tariful de pornire, tariful pe kilometru parcurs, distanta parcursa si valoarea;
• tariful pe ora sau minut de stationare;
• durata stationarii si valoarea;
• costul total;
• valoarea si cota T.V.A. aferente.



Sursa: Unica.ro
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

1278 viz    0 com
4068 viz    0 com
2298 viz    0 com
1818 viz    0 com
2847 viz    0 com

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0860 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017153 (s)

loading...