News Flash:

"Turbulente" pentru companiile aeriene: De unde vin amenintarile in 2012

17 Ianuarie 2012
713 Vizualizari | 0 Comentarii
Aviatia comerciala se pregateste de lupta. 2012 vine cu amenintari pentru marjele de profit ale companiilor - daca la nivel international vorbim de noua schema UE de certificate pentru emisii de carbon si embargoul european impus exporturilor de petrol iranian, la nivel local adaugam si mutarea operatorilor low-cost pe aeroportul Henri Coanda.

Potrivit legislatiei UE, incepand de la 1 ianuarie companiile aeriene trebuie sa cumpere certificate pentru emisii de carbon pentru zborurile care aterizeaza sau decoleaza in cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Elvetia, Norvegia si Islanda. Practic, UE vrea ca prin aceasta directiva sa reduca cantitatea de carbon emisa de avioane, promovand in acelasi timp investitiile in tehnologiile ecologice.

"Noua legislatie UE privind emisiile de carbon este unul dintre principalii factori care vor influenta preturile biletelor in acest an", a declarat pentru DailyBusiness.ro Sherif Ussama, directorul general al operatorului local low-cost Blue Air.

Directiva, aprobata la finalul anului trecut si de Curtea de Justitie a Uniunii Europene, a fost imediat contestata de tari ca Statele Unite, China, India pe motiv ca astfel de masuri nu ar trebui luate unilateral, ci printr-un acord international.

Pe de alta parte insa, companiile sunt acuzate de oficialii europeni ca folosesc controversele privind schema de emisii de carbon ca "perdea de fum" pentru a creste costurile suportate de consumatori.

"Daca ne uitam la impactul schemei, va incepe sa se faca simtit numai spre sfarsitul anului. Este foarte clar ca aceste companii cauta pretexte intr-un mod mai mult sau mai putin similar cu atitudinea companiilor de energie cand a fost aplicat pentru prima data un astfel de program", a declarat recent europarlamentarul olandez Bas Eickhout.

Conform unei analize recente a Reuters, sistemul de carbon ii va costa, de exemplu, pe pasagerii care calatoresc intre Statele Unite si Europa circa 50-90 de dolari in plus pe bilet.

"2012 este anul selectiei naturale, trebuie sa ai grija de parte cui esti. Pentru ca este riscant, toata lumea este presata de credite. Cred ca la nivel global, numarul companiilor aeriene va scadea anul acesta", a adaugat seful Blue Air.

Industria transporturilor aeriene estimeaza ca introducerea schemei va induce costuri suplimentare de un miliard de euro in acest an, costuri ce vor creste la 2,8 miliarde euro pe an pana in 2020.

aviatia comerciala 2012
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1063 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013163 (s)

loading...