News Flash:

Accident feroviar grav, soldat cu aproximativ 200 de raniti

9 Ianuarie 2018
365 Vizualizari | 0 Comentarii

Doua trenuri s-au ciocnit in provincia Gauteng din Africa de Sud, provocand ranirea a circa 200 de persoane, a informat marti mass-media locala.

Trenurile s-au ciocnit in orasul Germiston, la est de Johannesburg.

Acest nou incident a survenit dupa ce saptamana trecuta un camion s-a ciocnit cu un tren in provincia Free State din aceasta tara, provocand moartea a 19 persoane si ranirea a peste 180.

Purtatorul de cuvant al serviciilor de urgenta din Africa de Sud, Russe Meiring, a declarat, pentru postul de stiri eNCA, ca deocamdata nu s-au inregistrat decese ca urmare a accidentului.

Calea ferata pe care ”Sageata albastra” circula cu 35 km/ ora, inchisa la 5 luni dupa inaugurare

Inceputul anului vine cu un nou exemplu de incompetenta a autoritatilor: la 5 luni de la inaugurarea facuta cu mare fast de fostul ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, un tronson de 21 de kilometri de cale ferata din Bistrita a fost inchis.

“Sageata Albastra” circula pe aceasta portiune cu doar 35 de kilometri la ora, pentru ca terasamentul, in care s-au investit mai bine de un milion de lei, nu permite o viteza mai mare.

In luna august 2017, circulatia feroviara pe transonul Ilva Mica - Rodna Veche s-a reluat dupa mai bine de 4 ani. Calea ferata fusese inchisa din lipsa de calatori. Insusi ministrul Transporturilor de la acea vreme, Razvan Cuc, si-a cumparat un bilet de tren pentru inaugurarea rutei si era mandru ca a reusit sa consolideze, cu 1,2 milioane de lei, o cale ferata care dateaza din vremea Imperiului Austro-Ungar, arata stirileprotv.ro.

Razvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor: “Practic am refacut si am readus normalitatea. Toti oamenii vor beneficia acum de aceasta cursa.”

In ciuda consolidarii terasamentului, tronsonul nu permite locomotivei sa circule cu o viteza mai mare de 35 de kilometri pe ora. Astfel ca distanta de numai 21 de kilometri era parcursa, halucinant, in 50 de minute. In plus, mersul trenului nu era corelat cu programul elevilor sau al angajatilor din cele doua comune. Nu este de mirare ca localnicii optau pentru orice alt mijloc de transport.

La 5 luni de la marea inaugurare, gara din Rodna nu mai primeste niciun tren, iar calea ferata in care care s-au investit 1,2 milioane de lei pentru consolidare zace nefolosita. Asta pentru ca Sageata Albastra facea o cursa care nu era rentabila. Cheltuielile zilnice se ridicau la 15.000 de lei, in timp ce din incasari se obtineau cel mult 200 de lei zilnic.

Reporter: Cam cate bilete dadeati pentru Rodna? 
Casiera: O medie de 10 pe zi.

Acum, in halta din Rodna mai sunt 3 muncitori care se ocupa de paza si curatenia garii pustii.

Acest tronson strabate una dintre cele mai frumoase zone ale judetului, pe la poalele muntilor Rodnei. Autoritatile locale spun ca singura sansa a acestei rute ar fi transformarea ei intr-una turistica, finantata de la bugetul local.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

trenuri ciocnit gauteng ranirea johannesburg
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1332 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024329 (s)