News Flash:

Accidentul feroviar din Romania - Trenul a ignorat semnalul de oprire si a intrat pe podul fara sine

16 August 2018
672 Vizualizari | 0 Comentarii
accident feroviar

Trenul de marfa care a deraiat duminica in judetul Dolj nu a oprit la semnal pentru a astepta sa treaca alte doua trenuri de calatori. In schimb, a continuat sa circule pe o linie inchisa pentru repararea unui pod, pe care fusesera demontate sinele, se arata in raportul preliminar al autoritatii care investigheaza accidentul.

Un tren cu 23 de vagoane cu biodiesel a deraiat duminica dimineata pe magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localitatii Carcea, judetul Dolj.

Trenul de marfa nr.80315 apartinand operatorului de transport feroviar de marfa SC Grup Feroviar Roman SA a fost expediat de la statia CFR Slobozia Veche si avea ca destinatie statia CFR Curtici.

„Intre statia CFR Leu si H.m. Malu Mare trenul de marfa nr.80315 a circulat pe linia curenta firul I. In halta de miscare Malu Mare trenul de marfa nr.80315 trebuia sa opreasca la linia II directa (in fata semnalului de iesire X2, care indica „OPRESTE fara a depasi semnalul"), pentru a astepta trecerea pe linia III a doua trenuri de calatori", se arata in raportul preliminar al Agentiei de Investigare Feroviara Romana (AGIFER).

Potrivit sursei citate, trenul nu a oprit la linia II directa, depasind semnalul de iesire X2, care ordona oprirea, continuandu-si mersul pe linia curenta firul I spre halta de miscare Banu Maracine.

Linia curenta firul I, Malu Mare-Banu Maracine era inchisa pentru circulatia feroviara de la data de 26.07.2018 deoarece se executau lucrari de consolidare a viaductului de la km 200+306.

Executarea lucrarilor de consolidare a tablierului metalic al viaductului de la km 200+306 a presupus demontarea suprastructurii caii pe intreaga lungime a viaductului (au fost demontate sinele si grinzile de lemn) si de asemenea, demontarea suprastructurii caii pe terasamentele adiacente culeelor viaductului respectiv a sinelor si a traverselor de lemn normale, existente pe zona contrasinelor interioare de capat ale viaductului.

Trenul a trecut peste zona terasamentului din spatele culeei nr.1 de pe care sinele si traversele normale erau scoase, a lovit zidul de garda al culeei nr.1 si a circulat pe talpile superioare ale lonjeroanelor. Dupa ce locomotiva si primul vagon au trecut de prima deschidere si se aflau pe cel de al doilea tablier metalic al viaductului, primul tablier metalic a cazut la baza infrastructurii, antrenand in cadere vagoanele de la al 2-lea pana la al 8-lea de la locomotiva.

Reprezentantii AGIFER mentioneaza ca activitatea de colectare a probelor si analizare a acestora este in curs de derulare, iar conditiile de producere, cauzele, factorii favorizanti si eventualele recomandari de siguranta, ce se impun pentru imbunatatirea sigurantei feroviare, vor face obiectul Raportului de Investigare Final.

In urma producerii accidentului, compania Grup Feroviar Roman (GFR) a anuntat ca va colabora pe deplin cu toate autoritatile implicate in investigarea deraierii, in data de 12 august, a unui tren incarcat cu biodiesel, pe intervalul de cale ferata Malu Mare - Banu Maracine, si a dat asigurari ca va proceda la completa depoluare a zonei contaminate.

Reprezentantii GFR au mai spus ca cercetarile preliminare interne ale companiei au aratat ca mecanicul de locomotiva, care a fost in stare normala la intrarea in serviciu, pe parcurs, cu ocazia unei opriri a trenului, a cumparat si ulterior a consumat bauturi alcoolice, fapt ce reprezinta o incalcare majora a regulamentelor in vigoare si a procedurilor companiei.

Ei au adaugat ca actioneaza alaturi de CFR SA pentru reluarea cat mai rapida a circulatiei trenurilor pe zona afectata.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

tren biodiesel caracal-craiova
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0837 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019174 (s)