News Flash:

Analiza unei cutii negre a avionului Ethiopian Airlines indica „similaritati clare” cu accidentul Lion Air

18 Martie 2019
135 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7581 RON (+0.0021)
USD: 4.2739 RON (+0.0318)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Datele de pe cutia neagra cu parametrii de zbor ai avionului Boeing 737 MAX 8 care s-a prabusit pe 10 martie la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba arata ''similaritati clare'' cu accidentul din octombrie al unui avion de acelasi tip apartinand companiei indoneziene Lion Air, a declarat duminica ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, informeaza AFP.

''In cadrul analizei inregistratorului parametrilor de zbor (FDR - Flight data recorder), similaritati clare au fost remarcate intre zborul 302 al Ethiopian Airlines si zborul 610 al Lion Air'', a mentionat ministrul etiopian la o conferinta de presa.

Desi a fost intrebata in mod repetat de jurnalisti, ea nu a dorit sa ofere detalii despre asemanarile remarcate intre cele doua accidente, soldate cu 157 de morti in cazul avionului Ethiopian Airlines si cu 189 de morti in cel al Lion Air, precizand in schimb ca un raport preliminar cu privire la cauzele prabusirii avionului etiopian va fi publicat in termen de 30 de zile.

Cele doua cutii negre ale avionului - FDR si cea care a inregistrat discutiile intre piloti - au fost trimise in Franta pentru analiza. Biroul francez de investigatii si analize aeronautice (BEA) a anuntat tot duminica pe Twitter ca ''datele inregistrate (de cutiile negre) au fost descarcate cu succes'' si au fost transmise echipei etiopiene de investigatie.

Mai multi experti au vorbit deja despre asemanari intre cele doua catastrofe aeriene. La fel ca in cazul accidentului avionului Lion Air, prabusirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp dupa decolare. De asemenea, ambele aparate au avut oscilatii de viteza si altitudine.

Suspiciunile au in vedere o posibila functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele si cu un diametru mai mare fata de cele ale precedentelor generatii de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului intr-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul intr-un unghi de coborare pentru ca aparatul sa poata recupera viteza.

Potrivit presei, pilotul avionului etiopian a cerut cu o ''voce panicata'' turnului de control de la Addis Abeba sa se intoarca, in timp ce viteza avionului crestea periculos.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

datele cutia neagra boeing 737 prabusit
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1214 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019786 (s)