News Flash:

Anunt important pentru toate masinile second-hand din Romania 

26 Martie 2018
583 Vizualizari | 0 Comentarii

Cumparatorii de masini second-hand trebuie sa fie atenti nu doar la numarul de kilometri reali parcursi de autoturism, ci si la daunele avute, 67% dintre masinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta avand cel putin un incident, potrivit unui studiu realizat de InspectorAuto.ro.

'Samsarii insala cumparatorii de masini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci si prin readucerea pe strada a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate dauna totala, desi sunt aproape noi, au carte service si kilometri putini si reali. Din statisticile InspectorAuto.ro reiese ca 67% dintre masinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel putin un incident', releva studiul realizat de InspectorAuto.ro.

Potrivit sursei citate, din totalul masinilor cu daune, 36% au avut valori de reparatie a tuturor incidentelor cumulate de pana in 2.200 de euro, avarii nu foarte grave, 79% din masini au avut valori de reparatie a tuturor incidentelor de pana in 10.000 euro, avarii medii spre mari, si 12% dintre masini au avut valori de reparatie a tuturor incidentelor de peste 15.000 de euro, avarii majore si chiar daune totale.

'Pentru foarte multi cumparatori de masini rulate kilometrii sunt principalul criteriu in alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situatiile in care sunt cumparate masini cu kilometri reali, dar cu foste daune, unele chiar daune majore. Kilometrii conteaza la o masina rulata, dar nu sunt singurul element de luat in calcul atunci cand vrem sa ne asiguram ca facem o alegere buna si nu luam teapa vietii noastre', spune Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

Astfel, un cumparator al unei masini second-hand trebuie sa fie atent la linia caroseriei, distanta dintre elementele de caroserie, eventuale urme de impact frontal, sa verifice grosimea stratului de vopsea cu un aparat electronic sau mecanic, sa verifice portbagajul pe interior, dar si zonele in care se afla airbag-urile la interior, si sa faca proba de drum cu masina.

'O masina rulata de 5-6 ani fara nicio avarie este relativ greu de intalnit, mai ales daca masina a circulat in Romania. De aceea, este foarte important sa putem evalua gravitatea daunelor. Daca avem o aripa vopsita sau inlocuita, o bara revopsita, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atat timp cat lucrarile sunt facute de calitate putem merge mai departe cu achizitia la un pret corect. Insa, daca am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stalpii, pragurile, structura de rezistenta, airbag-urile etc. trecem mai departe si cautam alta masina', spun autorii studiului.

Anul 2017 a fost unul record pentru piata auto de masini second-hand din Romania, inregistrandu-se aproape o jumatate de milion de tranzactii. In ceea ce priveste reinmatricularile (tranzactiile cu masini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut si ele un record in 2017, urcand la 495.000 de unitati, depasind cu mult maximul din 2011 (411.000 unitati), toate acestea in urma lipsei timbrului de mediu care a permis romanilor sa-si vanda mai usor masina in tara.

Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente in manipularea kilometrajului sunt in cazul importurilor pentru revanzare. InspectorAuto.ro ofera in prezent istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel, cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina fara accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

samsarii cumparatorii masini second manipularea kilometrajului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0906 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023135 (s)