News Flash:

Astazi trenurile zboara fara a atinge liniile

7 Decembrie 2011
2173 Vizualizari | 0 Comentarii
Trenurile zboara fara a atinge liniile

Când Welshman Richard Trevithick prezenta locomotiva cu aburi la 21 februarie 1804, aceasta atingea o viteză de 8 km/h. în 1825, englezul George Stephenson a prezentat primul tren de pasageri, care mergea cu 25 km/h. Astăzi trenurile zboară pe şine cu 500 km/h. Şi într-adevăr zboară, fără a atinge liniile.

Nevoia de viteză pe calea ferată a fost escaladată când Japonia a introdus trenul-săgeată „Shinkansen”, la 1 octombrie 1964, pentru a marca primele Jocuri Olimpice asiatice de la Tokyo. La începutul anilor 70, s-a construit TGV-ul – versiunea franceză a trenurilor de mare viteză. De fapt, mai sunt şi altele: germanul ICE3, construit de „Siemens”, atinge 330 km/h; „Eurostar” transportă în condiţii de confort 700 de pasageri cu 300 km/h. „Siemens” şi francezii au făcut echipă pentru a construi trenul spaniol „Talgo”, care va înghiţi distanţele cu 350 km/h. China construieşte o linie ferată de mare viteză care să acopere cei 1280 km dintre Beijing şi Shanghai.



Trenuri de mare viteză circulă în Anglia, Italia, Belgia, Olanda, Elveţia, SUA, Australia, Taiwan şi Koreea de Sud. Însă se pare că Japonia este cea mai cunoscută pentru trenurile sale superrapide, atingând viteze de 552 km/h. Pentru a atinge aceste viteze uimitoare, splendidele trenuri aveau nevoie de proiecte moderne ale căii de rulare. Linia TGV este o cale de rulare sudată dintr-un oţel hibrid, prinsă în beton pe un pat subţire de balast. Combinaţia de raze de curbură şi supraelevaţii face posibilă obţinerea de viteze mari. în loc de vagoane independente s-au introdus vagoane ataşate semipermanent pe o platformă cu două axe între ele. „Maglev” este un sistem conform căruia trenurile se mişcă deasupra şinelor, folosind forţele electromagnetice dintre magneţii supra-conductori de la bordul vehiculului şi bobinele de la sol.

Când magneţii trec cu viteză mare, un curent electric este indus în bobine, care acţionează ca electromagneţi temporari, în consecinţă, apar forţe ce împing magneţii supraconductori în faţă şi în sus simultan, producând levitaţia „Maglev”. Supraconductorii săi permit trenului să plutească deasupra căii de rulare. „Shinkan-sen”-ul japonez levitează la 10 cm deasupra şinei. El foloseşte roţi până ajunge la viteza de 100 km/h înainte de a intra în levitaţie. Căile de mare viteză sunt în totalitate îngrădite, iar liniile menţinute în condiţii de vârf. Cu toate acestea, au avut loc deraieri, dar fără a se înregistra pierderi.

La viteze mari este imposibil să vezi semnalele de trafic normale (de-a lungul liniei). Toate informaţiile de semnalizare sunt transmise trenului prin calea de rulare direct către monitoarele de bord din cabină. Majoritatea funcţiilor trenurilor de mare viteză sunt controlate digital.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

george stephenson tgv talgo maglev shinkan
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1056 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012609 (s)