News Flash:

Bogdan Trif: Nu sustin ideea ca Romania sa fie promovata de o oaie. Frunza doamnei Udrea nu poate fi schimbata pana in 2020

22 Martie 2018
176 Vizualizari | 0 Comentarii

Promovarea Romaniei ca destinatie turistica printr-un brand de tara care sa infatiseze o oaie este exclusa iar 'frunza doamnei Udrea' nu poate fi schimbata pana in 2020, a declarat, miercuri, ministrul Turismului, Bogdan Trif.

'Nu sustin ideea ca Romania sa fie promovata de o oaie. Iese din discutie aceasta idee. Din pacate, nu putem sa modificam inca frunza, pentru ca a fost achizitionata pe un proiect cu fonduri europene pana in 2020. Din 2020 o sa vorbim... dar cred ca acum este ultima problema despre care putem vorbi, daca sa inlocuim frunza cu altceva ca si brand de tara. Avem atatea probleme importante pe care trebuie sa le rezolvam, incat asta este ultima, adica sa ne gandim ce o sa facem noi in 2020 cu frunza doamnei Udrea', a spus Trif.

Anul trecut, la finele lunii mai, ministrul Turismului de la acea vreme, Mircea Dobre, a afirmat ca a propus folosirea unor simboluri nationale, precum Miorita, in materiale de promovare turistica, insa nu intentioneaza schimbarea brandului de tara.

'Am venit cu o idee, sa ne folosim de simboluri nationale cum este Miorita, sa ne folosim de legendele Romaniei pe care le avem din trecut, in asa fel incat sa facem o altfel de promovare fata de modul in care s-a facut in ultimii 27 de ani sau poate ca nu s-a facut in ultimii 27 de ani. Sa schimbam putin strategia si eu am lansat o idee principiala, ca de aceea este comitet consultativ in Turism, sa ne consultam. Bineinteles ca cineva de acolo a luat in bascalie si a trebuit sa inceapa sa fie de rea-credinta si sa analizeze altfel aceasta discutie. Este vreo rusine ca discutam despre simbolurile Romaniei, despre Miorita? Este vreo rusine ca ne folosim de legendele Romaniei? In primul rand, trebuie sa ne gandim ca trebuie sa promovam Romania in interiorul ei, pentru ca cei mai multi turisti sunt in interiorul Romaniei, apoi trebuie sa ne gandim la cei trei milioane de romani, de cetateni romani, care vin de doua ori pe an si cheltuiesc bani in activitatea aceasta turistica din Romania. Multi dintre ei si-au si dezvoltat afaceri in turismul din Romania. Este vreo rusine ca le reamintim romanilor de legende si de simbolurile nationale?', a explicat Dobre, la vremea respectiva.

Oficialul a explicat, de asemenea, ca brandul de tara nu se poate schimba pana in 2020, deoarece ar insemna sa se inapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 de euro.

La vremea respectiva, ministrul Agriculturii, Petre Daea, considera ca oaia poate fi folosita ca brand de tara si era de parere ca aceasta este 'o statuie vie'.

'Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definitie. Argumentele se gasesc in strafundul analizei pentru fiecare si pentru orice loc. Uitati-va dumneavoastra astazi in orice parte a tarii cat de frumos este acest animal pe pasunile verzi ale tarii romanesti. Frunza o are toata lumea, dar oile ca in Romania nu. Langa oaie gasesti o frunza, langa frunza nu poti sa gasesti o oaie', a mentionat Daea.

Brandul turistic al Romaniei a fost lansat pe 29 iulie 2010, la Expozitia Mondiala Shanghai 2010, sub sloganul 'Romania - Descopera gradina Carpatilor'. Identitatea vizuala a brandului este sustinuta de elementul grafic frunza.

Ministerul Turismului, condus la acea vreme de catre Elena Udrea, a ales ca asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres sa realizeze acest brand.

La licitatia organizata in 2009 au participat, alaturi de asocierea THR/TNS, compania Brandient, precum si firmele de branding Landor, Future Brands, Siegel & Gale, care au fost descalificate in procesul de licitatie. Consortiul condus de Wally Olins a fost respins din cauza pretului mai mare, THR/TNS oferind cel mai bun pret.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

promovarea romaniei destinatie turistica brand frunza udrea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0853 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017658 (s)