News Flash:

Bucurestiul depaseste pragul de 2 milioane de turisti, dar ramane corijent la promovare - hotelieri

23 Ianuarie 2018
260 Vizualizari | 0 Comentarii

Capitala a depasit in anul 2017 un prag important al numarului de vizitatori, fiind pentru prima data cand atinge 2 milioane de turisti, insa din punct de vedere al promovarii ca destinatie turistica a ramas corijenta, a declarat pentru AGERPRES Calin Ile, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.

 'Cresterea numarului de vizitatori s-a datorat atractivitatii pe segmentul de leisure, fapt ce a facut ca weekend-urile si perioadele de vacanta sa fie mult mai solicitate decat in anii anteriori. Sigur ca si mentinerea interesului pentru turismul de afaceri este importanta. Atractivitatea orasului ca destinatie de weekend a crescut in primul rand datorita exploziei zborurilor low cost care a facut din Bucuresti o destinatie mult mai usor accesibila - ca pret al biletului de zbor, ca legaturi directe cu mai multe orase sursa si ca orare de zbor. In al doilea rand, datorita unei imagini mai bune ca rezultat al unei promovari mai active pe social media si prin reclama world of mouth', spune Calin Ile.

Dar este Bucurestiul un oras de city break?

'Cu siguranta ca pe toti ne incearca nostalgia atunci cand ne intoarcem acasa dintr-o calatorie in strainatate si descoperim ca si Bucurestiul e de fapt primitor, pe alocuri curat si chiar prietenos. De multe ori, sentimentul este intarit si de faptul ca auzi pe strada, in zonele centrale, turisti care vorbesc intre ei in rusa, ebraica, engleza, franceza, chineza, indiana si tragi astfel concluzia ca si Bucurestiul a devenit o destinatie de city break. Observand interesul crescut al companiilor aeriene pentru oferte de acest tip intelegi de ce turistii europeni, asiatici, din Orient sau America au inceput sa vina, multi alegand Romania fiindca au explorat, in mai multe randuri, toate destinatiile consacrate', a precizat pentru AGERPRES Raluca Anghel, specialist in marketing turistic.

Cu toate acestea, Bucurestiul nu este o capitala 'prietenoasa' din punct de vedere tehnologic iar infrastructura turistica lasa de dorit, spune Raluca Anghel care remarca si lipsa Capitalei de la evenimente internationale de profil, de la marile targuri la care participa Ministerul Turismului.

'La capitolul promovare nu trecem clasa pentru ca nu vrem sa apelam la specialisti in promovarea si managementul destinatiilor turistice, pentru ca nu stim sa folosim cea mai importanta sursa financiara a promovarii peste tot in lume, si anume taxa hoteliera de promovare, pentru ca turistul nu reprezinta o prioritate pentru autoritatile locale, doar el nu voteaza. Si atunci nu mergem la targurile de turism, nu avem puncte de informare turistica, materiale, cataloage si, cel mai grav, nu avem un site al destinatiei', precizeaza Calin Ile.

Acesta spera, insa, ca in 2018 sa se gaseasca 'in cele din urma' o punte de dialog intre autoritatile publice si industria ospitalitatii astfel incat sa se deblocheze capitolul promovarii orasului.

'Observ ca, in pofida minusurilor evidente, Bucurestiul este o capitala sigura, in care preturile sunt accesibile tuturor occidentalilor, o destinatie in care accesul la distractie este garantat, asociat cu accesul la mancare si bautura. Unde mai pui ca hotelurile de 3, 4 si 5 stele din Bucuresti chiar ofera servicii pe masura stelelor pe care le afiseaza. Mai mult, este interesant cum turistii straini cand vin in Bucuresti aleg hoteluri de 4 si 5 stele fiind accesibile unei categorii mult mai mari de turisti comparativ cu cele din alte destinatii de city break - Praga, Paris, Budapesta, Milano, Barcelona', spune Raluca Anghel.

Bucurestiul are circa 20.000 locuri de cazare (aproximativ 12.000 camere) grupate in hoteluri, hosteluri si apartamente.

'Turistul de weekend venit in Bucuresti se imparte intre trei tipologii - turistul explorator venit sa descopere locuri si experiente, turist care testeaza locurile speciale, care cauta autenticul din oras. Acestia vin din curiozitate, sunt cu predilectie tineri si ii vezi deseori prin oras facand poze in cele mai diverse locuri posibile. Ar mai fi turistul cu discernamant care vine pentru experiente culturale de genul Festivalului Enescu, care vine din recomandarile cunoscutilor care au vizitat deja orasul, turistul care vine sa viziteze prieteni, vizitator care a mai fost cu ocazia unei conferinte si revine acum ca turist. Ii gasim in sali de concerte, in muzee, la teatru sau in restaurantele bune ale orasului. Turistul consumerist - care vine pentru a juca la cazinou (piata Israel), care vine pentru shopping (in special romanii care vin din tara in weekend la Bucuresti), turistul care vine pentru consumul de viata de noapte (piata britanica cu predilectie) sau pentru un eveniment sportiv', spune Calin Ile.

Acesta mentioneaza ca aceasta clasificare este una subiectiva, desprinsa din experientele personale, din discutii cu hotelurile si cu agentiile de turism, cu ghizi din oras sau cu personalul din restaurante si baruri.

'Bucurestiul este mai degraba o capitala surpriza. Poate sa te surprinda placut sau sa nu-ti fie deloc pe plac, cale de mijloc nu prea exista. Mixul interesant de stiluri arhitecturale, ospitalitatea caracteristica, povestea regimului comunist, arta, accesul la divertisment sunt cateva din motivele pentru care turistii ar trebui sa ne aleaga, depinde doar de noi daca punem spotul de lumina pe noi sau alegem sa ne desfasuram in continuare intr-o semi-obscuritate. Sa nu uitam ca Bucurestiul a fost supranumit Micul Paris, ca pe langa arhitectura gri comunista descoperi si o parte a orasului de altadata, o parte fascinanta', precizeaza Raluca Anghel.

Aceasta apreciaza ca parcurile sunt zone de atractie, Palatul Parlamentului ramane obiectivul cel mai vizitat din Capitala, centrul vechi cu farmecul sau s-a facut remarcat pe multe site-uri de turism tocmai prin recomandarile incredibile date de turistii care l-au vizitat.

'Cu bune si cu rele, Bucurestiul este o destinatie de city break. Cred ca o promovare sustinuta in extern poate transforma capitala noastra intr-un competitor important pentru capitalele tarilor vecine. Doar daca intelegem ca trebuie sa investim in crearea imaginii acestei destinatii in lume vom putea face profit din turism', spune Raluca Anghel.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

capitala vizitatori turisti romania solicitate promovari
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0844 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015634 (s)