News Flash:

Ce fac turistii chinezi in Europa: Viziteaza magazine de lux, nu muzee

18 Ianuarie 2013
1369 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6485 RON (-0.0120)
USD: 4.0861 RON (-0.0259)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Ce fac turistii chinezi in Europa
Turistii chinezi aleg sa viziteze Europa intr-un numar din ce in ce mai mare. Dar "batranul continent" pare sa ii atraga in primul rand prin cunoscutele magazine de lux precum Galeriile Lafayette sau Harrods si nu prin obiectivele turistice istorice sau culturale.

Europa va fi printre principalele destinatii turistice pentru cei 94 de milioane de turisti chinezi care vor calatori in strainatate pana in 2015, potrivit companiei de consultanta McKinsey, scrie Bloomberg.

Insa programul excursiilor de grup arata ca acestia vor petrece zile intregi la cumparaturi in magazinele de lux, in timp ce vizitele la obiective precum Turnul Eiffel sau Muzeul Louvre sunt inghesuite in cadrul acestui interval. Aceasta noua tendinta sprijina cresterea vanzarilor din Europa si ofera perspective foarte bune brandurilor de lux europene precum Prada sau Gucci, in ciuda crizei economice din Europa.

Aproape o treime din cumparatorii de bunuri de lux din China isi vor face cumparaturile in Europa pana in 2013, in crestere cu 20% fata de anul trecut, estimeaza McKinsey. "Se prefera din ce in ce mai mult consumul in afara Chinei. Este mai 'cool' sa spui ca ti-ai cumparat o geanta Vuitton de la Paris, decat din China", a declarat un reprezentant al HSBC din Hong Kong.

Cumparatorii chinezi sunt responsabili pentru 25% din vanzarile de pe piata mondiala a produselor de lux, in timp ce cu doar zece ani in urma, numarul lor era de doar 10%. Tinand cont ca turistii chinezi din Europa au cheltuit in medie 11.000 de euro pentru cumparaturi la fiecare calatorie, potrivit unui sondaj al unei companii de referinta din domeniul turismului, nu este de mirare ca si magazinele de lux se adapteaza acestora.

Harrods a plasat anul trecut un banner la unul din magazinele sale, prin care le ura bun-venit cumparatorilor chinezi, iar unii angajati aveau ecusoane pe care scria "Cu ce va pot ajuta?" in chineza. O alta firma din Madrid si-a deschis special cu doua ore mai devreme magazinul pentru un grup de 1.500 de turisti chinezi si a adaugat in meniul disponibil din restaurantul magazinului feluri de mancare rapide, deoarece acestia nu doreau sa piarda cu masa timpul alocat cumparaturilor.

Entuziasmul chinezilor se datoreaza si taxelor la import din China pentru produsele de lux, unele produse avand un pret cu 72% mai mare in aceasta tara decat pe pietele din Vest. In acest context, succesul vanzarilor din Europa are insa si un revers, magazinele din China riscand sa devina "saloane de prezentare goale", crede reprezentantul HSBC din Hong Kong.

Pentru a contracara acest efect, Louis Vuitton si-a marit preturile din Europa cu 8%, dar efectul secundar ar putea fi o scadere a vanzarilor pentru cumparatorii europeni.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1733 (s) | 23 queries | Mysql time :0.103466 (s)