News Flash:

Ce impact va avea naufragiul Concordia asupra industriei croazierelor

19 Ianuarie 2012
1024 Vizualizari | 1 Comentarii
Tragedia care s-a petrecut vineri in apropiere de insula italiana Giglio, cand vasul de croaziera Costa Concordia s-a scufundat in apropiere de tarm, provocand moartea a cel putin 11 persoane si disparitia altora 28, va afecta semnificativ business-ul companiei care detinea vasul, Carnival Corporation, mai ales daca reprezentantii acesteia nu vor raspunde public la aceasta "criza", relateaza Reuters. Pe de alta parte, nici industria de profil nu va scapa de efectele acestui eveniment, astfel ca lupta pentru profit va deveni tot mai dificila.

Carnival Corporation detine vasul Concordia prin compania operatoare Costa Cruises.

Potrivit specialistilor in domeniu, naufragiul de pe 14 ianuarie ar putea avea consecinte negative pentru intreaga industrie a liniilor de croaziera, estimata la 30 miliarde de dolari, o industrie care se lupta deja cu actualul context economic.

Capitanul vasului Concordia se afla in prezent in arest, fiind acuzat de omucidere, de provocarea naufragiului prin directionarea vasului prea aproape de tarm si de parasirea navei inainte ca personalul si pasagerii sa fie evacuati.

"Asta afecteaza intreaga industrie. Daca vezi un vas de croaziera intors cu susul in jos in apa si auzi oameni vorbind despre aceasta experienta terifianta, cu siguranta te razgandesti", a spus Levin Stein, CEO al CruiseCompete.com, un agregator de oferte pentru liniile de croaziera.

Pe de alta parte, vocile din turismul local spun ca industria nu va fi afecatat de acest eveniment, cel putin nu semnificativ.

"Industria nu va fi afectata, poate doar compania italiana. Oricum efectul nu va fi semnificativ, in principal pentru ca este vorba de un incident izolat. Avem mai multe accidente aviatice decat maritime si tot zburam cu avionul", a declarat recent pentru DailyBusiness.ro Ioan Basea seful agentiei online croaziere.net, care are rezervate pana acum circa 10-12 cabine pe vasele Costa Cruises in 2012, dintre care 2-3 cabine pe vasul Concordia.

De asemenea, Nicolae Demetriade, directorul agentiei de turism World Travel, care are in portofoliu alte linii de croaziera decat Costa Cruises, a spus ca tragedia ce a avut loc vineri este un eveniment punctual, ce se datoreaza unor "greseli inadmisibile".

"Cand spun greseli ma refer la capitanul vasului (arestat de autoritatile italiene -n.r) care a parasit vasul inainte ca toti pasagerii sa fie evacuati in siguranta si care in primul rand s-a apropiat foarte mult de tarm. In zona aia si daca treci cu barca te lovesti, dar cu vasul de croaziera", a explicat Demetriade.

Totusi o scadere a cererii pentru croaziere va duce destul de repede la scaderea preturilor, potrivit lui Levin Stein, din moment ce operatorii vor naviga cu o parte din cabine goale.

De asemenea, analistul din cadrul Barclays Capital Felicia Hendrix a revizuit in scadere profitul companiei Carnival pe 2012, cu 29%, si pe 2013 cu 26%.

Hendrix a spus ca va fi nevoie de ceva timp pentru ca Wall Street-ul sa isi clarifice viziunea cu privire la impactul pe care il vor avea scaderea cererii, eforturile celor de la relatii publice sau masurile de securitate ce vor fi adoptate.
"Avand in vedere incertitudinile, credem ca este prudent sa coboram estimarile", a spus Hendrix.

In acelasi timp, Harry Curtis, analistul companiei Nomura si-a revizuit si el estimarile privind profitul Carnival pe 2012, in scadere cu 8% pana la 2,36 de dolari per actiune, revizuire bazata pe eventuala reducere a capacitatii si pe cresterea costurilor.

Pentru anul 2013, el si-a revizuit previziunile in scadere cu 3%.

Actiunile Carnival au scazut marti cu 13,7% in prima sedinta de tranzactionare de la New York, iar actiunile companiei concurente Royal Caribbean au picat si ele cu 6,2%.

Anulam sau nu rezervarile?!

Specialistii citati de Reuters au declarat ca cererea pentru croaziere ar putea fi afectata de tragedia de vineri, mai ales in sezonul de iarna. Insa, exista agentii, precum Orbitz Worldwide, care nu s-au confruntat inca cu anulari sau scaderi de preturi.

De asemenea, si Ioan Basea, seful croziere.net, cat si Vlad Popescu, directorul de vanzri al agentiei Club de Croaziere, distribuitori oficiali ai liniei Costa Cruises in Romania, au spus ca inca nu au primit sesizari de anulare a rezevarilor facute de pasagerii romani pe vasele operate de firma italiana sau de alte linii.

La randul sau, Cruise Planners, agentie axata pe pachete turistice specifice, nu a primit inca nici o anulare, iar CEO-ul acesteia Michelle Fee crede ca efectele vor fi pe termen scurt.

"Pe mine nu ma preocupa oamenii care si-au cumparat deja bilete, ci cei care nu si-au cumparat. Asta ar putea contribui la perceptia gresita potrivit careia croazierele nu sunt sigure. Insa oamenii au memoria scurta", a spus Michelle Fee, potrivit Reuters.

Pe de alta parte, un sondaj realizat in randul agentiilor care se ocupa cu vanzarea pachetelor turistice de croazira a relevat faptulo ca 36% din oamenii care si-au rezervat bilete de croaziera pe 2012 si-au sunat agentii pentru a-si exprima grijile, potrivit lui Mark Murphy, CEO la Travalliance.com.

Din cei 36% de oameni ingrijorati, 10% au cerut sa li se anuleze rezervarile.

actiunile carnival
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Roland  | #65
Buna ziua ! in urma cu 3 zile, tatal meu, care se afla la volanul msianii , pe banda intai de mers, a fost lovit de catre o masina ce mergea pe banda a doua pe directia de mers, deoarece soferul respectiv a facut un slalom , avariindu-i masina destul de serios in partea din fata si lateral stinga. Initial soferul vinovat nu a vrut sa isi recunoasca vina, dar intamplator in spatele lor venea o masina a politiei care a vazut toata intamplarea si a stabilit clar vinovatia acelui sofer. Masina a fost dusa la un service din apropierea locului accidentului. Respectivul sofer are polita RCA la Omniasig, tatal meu a fost acolo sa depuna actele necesare, si a doua zi cei de la Omniasig au fost sa evalueze daunele, stabilind valoarea de 6.000 de lei pentru repararea msianii. Astazi cei de la Omniasig au spus ca totusi nu pot deconta decat 4.000 de lei , deoarece masina estre din 2003 ( Dacia Super Nova) si nu avem decat sa o reparam cu piese second-hand, si daca vrem mai mult nu avem decat sa ne adresam in instanta impotriva soferului vinovat. Interesant ca soferul vinovat isi vede linistit de preocuparile lui zilniice, neimplicand nici o responsabilitate din partea lui, in timp ce pagubitul pe linga ca suporta: costul drumului de unde locuieste pina in localitatea cu service-ul -aproximatix 20 Km dus, 20 intors, timp pierdut, trauma emotionala, faptul ca esti privat de propriul mijloc de transport, in plus masina a fost foarte bine intretinuta si nu am avut niciodata probleme cu ea. Ce sfat ne puteti oferi in aceasta situatie ?va multumesc anticipat !
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0798 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012366 (s)

loading...