News Flash:

Cele mai frecvente motive ale dezastrelor aeriene

12 Octombrie 2017
134 Vizualizari | 0 Comentarii
Multiplele noutati despre accidente teribile, care au loc in aer, ridica intrebari cu privire la siguranta aeronavelor si amenintarea terorismului.

Pana sa se cunoasca rezultatele experitizelor, Descopera.ro propune o lista cu 5 cele mai frecvente motive care pot provoca un accident aerian.

1. Eroarea pilotului

Desi aeronavele sunt considerate cel mai sigur mijloc de transport, proportia accidentelor cauzate de o eroare de pilotaj a crescut la aproximativ 50%. Aeronavele sunt masini complexe, care necesita concentrare si expertiza. Din cauza erorii unui pilot, si anume ca nu a programat corect computerul vital de gestionare a zborului (CMP) sau pentru o eroare de calcul a puterii de a ridica carburantul necesar se pot intampla catastrofe.

In timp ce astfel de erori sunt regretabile, este important sa ne amintim ca pilotul este ultima sansa si solutie de scapare atunci cand lucrurile merg prost. In ianuarie 2009, un Airbus A320 a lovit un stol de gaste deasupra New York City. Fara nicio putere, capitanul, Chesley Sullenberger, a trebuit sa cantareasca o serie de optiuni si sa actioneze rapid. Cu ajutorul experientei sale de zbor si cunoasterii optiunilor de manipulare a avionului, el a ales sa duca aeronava in raul Hudson. Cei 150 de pasageri nu au fost salvati de calculatoare sau de orice alt sistem automatizat. Ei au fost salvati de catre cei doi piloti.

2. Defecte mecanice

Defectiunile echipamentului reprezinta aproximativ 20% din cauzele accidentelor aviatice. Chiar daca motoarele sunt mult mai fiabile in ​​prezent decat au fost cu o jumatate de secol in urma, acestea mai sufera ocazional esecuri catastrofale.

O nava Qantas A380, care transporta 459 de pasageri si echipajul, a suferit o defectiune a motorului deasupra Batam Island, Indonezia. Gratie indemanarii pilotilor, avionul a aterizat in conditii de siguranta.

Vezi si Descoperire fabuloasa in Triunghiul Bermudelor. "Din acest motiv dispar avioane si vapoare"


3. Conditiile climatice

Vremea nefavorabila cauzeaza aproximativ 10% din catastrofele aeriene. Desi navele sunt dotate cu o serie de aparate electronice sofisticate precum busole giroscopice, navigatie si date despre vreme de la satelit, aeronavele nu pot face fata furtunilor sau conditiilor impuse de zapada si ceata. In decembrie 2005, avionul de la Southwest Airlines 1248, care zbura de la Aeroportul International Baltimore-Washington la Aeroportul International Chicago-Midway, a incercat sa aterizeze pe timp de furtuna si zapada. Avionul a derapat de pe pista si s-a prabusit intr-un sir de masini, omorand un bebelus.

4. Sabotaj

Aproximativ 10% din dezastrele din aer sunt cauzate de sabotaj. Precum in cazul fulgerelor, riscul prezentat de sabotaj este mult mai mic decat multi ar crede. Cu toate acestea, au existat numeroase atacuri spectaculoase si socante de catre sabotori. In septembrie 1970 a avut loc deturnarea avioanelor de pasageri de la Dawsons Field din Iordania. Acesta a fost un moment de cotitura in istoria aviatiei, care a determinat o revizuire a securitatii. Sabotorii erau adepti ai Frontului Popular pentru Eliberarea Palestinei, iar cele trei avioane au fost aruncate in aer in vazul presei din intreaga lume.

In ciuda imbunatatirilor si revizuirii sistemului de securitate, astfel de pericole exista si astazi.

5. Alte forme de erori umane

Pierderile ramase sunt atribuite altor tipuri de erori umane, cum ar fi greselile facute de controlorii de trafic aerian, erorile dispecerilor, a hamalilor, a celor care alimenteaza cu combustibil nava sau greselile inginerilor de intretinere. Necesitatea de a lucra in schimburi lungi si obositoare poate determina inginerii de intretinere sa faca greseli cu potential catastrofal.

In 1990, o explozie de parbriz a unui avion British Airways, aproape ca a costat viata capitanului aeronavei. Conform investigatiei accidentului, aproape toate cele 90 de suruburi de fixare ale parbrizului „erau mai mici decat diametrul specificat”. Inginerul responsabil de intretinera si montarea noului parbriz a selectat suruburi de dimensiuni gresite. Inginerul nu a dormit prea bine si a facut lucrarile de inlocuire a parbrizului in perioada cand ceasul biologic al corpului sau dorea ca el sa doarma, un moment in care rationamentul si judecata sunt dezechilibrate.

Informatiile au fost scrise intr-un articol original de Simon Ashley Bennett, directorul Unitatii Civile de Siguranta si Securitate (CSSU) de la Universitatea din Leicester.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

noutati accidente teribile siguranta aeronavelor accident aerian
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1129 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018365 (s)