News Flash:

Clientul nostru, stapanul nostru: cele mai extravagante pretentii la hotel

11 Ianuarie 2012
3025 Vizualizari | 1 Comentarii

In cazurile “fericite”, meseria de “concierge” se reduce pur si simplu la satisfacerea capriciilor miliardarilor. Pare un banc, dar intamplarile de mai jos nu numai ca au avut loc in realitate, dar au si fost consemnate intr-un articol aparut nu cu mult timp in urma, in prestigioasa revista Forbes.

Baiete, un Ferrari GTO!

Realitatea este ca, avand in vedere cantitatea de informatii disponibile online, oaspetii hotelurilor de lux (si nu numai) de-acum nu prea mai au nevoie sa apeleze la serviciile de concierge; de aceea probabil, atunci cand totusi o fac, cererile lor sunt dintre cele mai stranii si mai "personale".

Intr-o dimineata ca oricare alta, Thomas Wolfe, concierge la Fairmont Hotel din San Francisco, a fost sunat de unul dintre oaspetii hotelului, un miliardar elevetian, care i-a expus cu naturalete lista de doleante pentru ziua in curs: un frizer, o rezervare pentru cina la restaurantul Gary Danko, un bilet de avion pentru Zurich si o… Ferrari GTO. Nimic imposibil pentru un concierge versat: Wolfe, pe cat se pare obisnuit cu acest tip de exigente, nci macar n-a clipit, a cerut doar o mica lamurire: "De ce culoare sa fie, domnule? "Pe cat posibil una inchisa", ar fi raspuns pretentiosul client, precizand si ca n-are de gand sa cheltuiasca mai mult de 4 milioane de euro.

Raphael Pallais, un alt concierge din Plaza Hotel din New York, a fost si el pus in situatia de a procura niste tarantule vii pentru un oaspete al hotelului, care intentiona sa le ia acasa la plecare pentru a le frige la gratar si a le manca. Desigur, si Pallais s-a grabit sa indeplineasca dorinta clientului sau. "Un adevarat concierge trebuie sa fie capabil sa ramana impasibil si profesionist in orice situatie. Pentru noi nicio cerere nu este stranie, ne place mai degraba s-o definim drept originala", a explicat profesionistul care, la fel ca toti cei intervievati pentru articolul din Forbes, este membru in Asociatia internationala a concierge-ilor "Les Clefs d'Or". In situatia respectiva, el a rezolvat cererea apeland la Explorers Club din New York, un local specializat in bucatarie "exotica", de unde a primit coordonatele furnizorului de paianjeni.

Nevoi bestiale

Dupa cum marturisea, Maite Foriasky, receptioner la The Setai, un hotel din South Beach, Miami, nu va uita prea usor experienta de a trudi 24 de ore pentru a satisface cererea unui client: aceea de a-i fi expediat la Londra un tigru (cu doar doua zile de preaviz). Distinsul gentleman britanic era indragostit de o doamna din America, dispusa sa traverseze Atlanticul doar insotita de "pisoiul" ei preferat, povesteste Foriasky, care a avut prezenta de spirit de a cere ajutorul personalului specializat al Miami Metro Zoo.

Pe cat se pare, organizarea calatoriilor pentru animalele de companie este una dintre cererile cele mai raspandite in hotelurile de lux din lumea intreaga. De exemplu, un client din Orientul Mijlociu, un "obisnuit" al exclusivistului Brown's Hotel din Londra, i-a cerut lui Simon Thomas sa-i trimita pe adresa de-acasa 21 de cerbi, cadou pentru aniversarea majoratului fiicei sale.

"Toate acestea fac parte din munca noastra obisnuita", a marturisit si James Little, responsabil cu primirea clientilor la Peninsula Hotel din Beverly Hills. Intr-o ocazie, el a fost pus in situatia de a zbura el insusi la Londra pentru a o recupera pe Millie, catelusa unei cliente. Initial, doamna respectiva i-i solicitase lui Little sa-i inchirieze un jet privat pentru a asigura calatoria catelusei in conditii cat mai comode, dar ulterior s-a razgandit, considerand ca este mai sigur daca angajatul hotelului s-ar duce personal s-o aduca pe Millie. In cele din urma, Little a fost nevoit sa petreaca la Londra o intreaga saptamana, evident pe cheltuiala clientei, "pentru a-si cunoaste mai bine tovarasa de calatorie" inainte de a se sui cu ea in avion, bineinteles la clasa "Business".

Capriciile miliardarilor

Un client influent al hotelului Ritz-Carlton din Cancun a cerut sa vizioneze un film pe plaja; pana aici nimic iesit din comun, numai ca exista o problema: respectivul nu dorea ca nisipul sa i se lipeasca de talpi, asa incat, covoare persane, aduse din Mexico City, au fost intinse pe intrega portiune de plaja.

Raffaele Sorrentino, concierge la celebrul Adlon Kempinski din Berlino, isi aminteste de un seic care tocmai isi cumparase un Mercedes, dar i-a cerut sa-i returneze masina la Munchen pentru un "tunning", deoarece tocmai ce vazuse un model mai "cu mot", in garajul hotelului.

Acelasi Sorrentino si-a trimis unul dintre oamenii din subordine sa aduca iepurasul de plus al unei fetite care nu voia neam sa doarma fara iubitul ei "Snookie": un drum, dus-intors, de cinci ore.

Pretentii absurde, dar ce-i drept de multe ori si comice, potrivit unui alt articol recent aparut in Telegraph, care a dezvaluit o serie de pretentii ale clientilor lantului de hoteluri Best Western. Nu este usor, de exemplu, sa satisfaci exigentele membrilor "Tall Person's Club" (Clubul persoanelor inalte) din Marea Britanie, care atunci cand se deplaseaza "in corpore" au nevoie de un numar adecvat de paturi cu lungimea de minimum 2 metri si 20 de cm.... Tim Wade, seful biroului de marketing al lantului hotelier, admite ca n-a reusit s-o faca: daca patul este prea scurt, e prea scurt si gata. "Totusi, incercam intotdeauna sa ne multumim clientii, facem totul pentru a le indeplini dorintele, indiferent de cat de neobisnuite ar fi acestea".

Si nu toate pretentiile clientilor sunt imposibile (dar in acelasi timp rationale precum cea a patului cu lungimea adecvata); unele sunt doar ridicole, precum cea a unui grup de manageri, care a solicitat o sala privata pentru organizarea unui party si costume de nou-nascuti pentru toti participantii, sau de cererile de cursuri de reiki si de gimnastica pentru cainii.

Potrivit oficialilor Best Western, in ceea ce-i priveste, cererile cele mai neobisnuite vin de cele mai multe ori din partea companiilor, care isi organizeaza in mega-hoteluri conferintele si evenimentele de tot soiul. De exemplu, o companie producatoare de masini de taiat iarba a cerut personalului sa lase iarba din parcul hotelului netaiata timp de cateva zile, pentru a le permite clientilor s-o faca in timpul conferintei, cu noile modele de masini de tuns iarba; o alta firma a cerut sa-i fie organizate spectacole de circ pentru a-i distra pe angajatii veniti in team-building si a existat si una care a pretins ca toate mancarurile din meniul unei cine sa fie preparate cu ingrediente de culoare albastra.

Si nici nu este prima oara cand un lant hotelier decide sa dezvaluie pretentiile excentrice ale clientilor: anul trecut, grupul Great Hotels of the World (cinci stele) a publicat in "Courier Mail" o lista de cereri la fel de incredibile. De la "Ati putea sa-mi taiati patul?" a unui client care, lamentandu-se de inaltimea patului a cerut sa-i fie taiate picioarele (staff-ul hotelului a refuzat), la "As vrea sa-mi faceti trei gauri in cearceaf" a unui cantaret, si pana la exigenta unui client dintr-un hotel spaniol ca receptionerii sa "amuteasca" valurile marii, zgomotul facut de acestea fiind considerat de client "extrem de iritant".

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

de cm
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Jayde  | #196
A little rationality lifts the quality of the debate here. Thanks for cntoributing!
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1137 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019351 (s)