News Flash:

Cod rutier 2018: Se schimba examenul auto, apar indicatoare pentru radare, creste viteza de deplasare in localitati

21 Iunie 2018
260 Vizualizari | 0 Comentarii

COD RUTIER 2018: Comisia pentru Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor a elaborat principiile necesare pentru modificarea Codului Rutier, venind cu o serie de propuneri revolutionare. Propunerile vor trece si prin comisia pentru industrie si cea juridica, urmand ca apoi sa primeasca o forma finala.

COD RUTIER 2018: Politistii, inlocuiti de civili la examenul auto
In primul rand, se propune liberalizarea examinarii, respectiv a testarii cunostintelor de conducere pe drumurile publice. Se doreste ca examinarea absolventilor scolilor de soferi sa poata fi facuta si de catre civili atestati de catre MAI care nu au legaturi cu scoli de soferi. Prin aceasta masura se da ”posibilitatea distribuirii cadrelor politienesti pe domenii ne-externalizate,  cum ar fi eliberarea documentelor, etc”, se arata in document.

Raportor al Comisiei pentru Transport, deputatul sibian Benedek Zacharie, spune ca el personal a insistat pentru ca soferilor sa nu le mai fie luat – fizic – carnetul. ”Permisul fizic de conducere sa nu mai fie retinut  de politist, la savarsirea unei contraventii rutiere, ci sa fie operata  sanctiunea complementara de suspendare, direct in sistemul digital al DPR. Autospecialele sa aiba cititoare portabile de cod permise de conducere, care ii arata  politistului tot istoricul si sanctiunile dispuse in timp real. Acest aspect ar usura enorm munca, privind gestionarea procesului de suspendare, birocratia excesiva pentru acest proces si pe de alta parte ar scuti de drumuri inutile cetatenii romani”, se arata in document. ”Exista si o alta problema. Daca esti in concediu, sa spunem la Constanta, si dupa o abatere de la normele legale ramai fara carnet, dupa ispasirea pedepsei esti nevoit sa te intorci acolo dupa document”, spune Benedek Zacharie.

In plus, se propune eliminarea stresului la examenul auto, astfel incat, examinarea practica sa se faca cu examinatorul pe bancheta din spate al autovehiculului si instructorul alaturi, sau la categoria C, cu instructorul langa candidat si examinatorul langa instructor, se arata in propunere.

COD RUTIER 2018: Indicatoare cu prezenta radarului. Masini inscriptionate si la vedere
Deputatii insista in noul Cod Rutier pentru preventie si cer actiuni concrete prin care participantii la trafic sunt convinsi sau indrumati  sa respecte regulile rutiere. ”Exemple: vizibilitatea politiei rutiere, interzicerea folosirii de masini de politie neinscriptionate, pozitionarea vizibila, in permanenta, a politistului si autospecialelor de politie, instalarea de indicatoare cu prezenta echipajelor de politie rutiera statice, a radarelor fixe, a punctelor de control  etc. Folosirea echipamentului portabil de masurare a vitezei (pistol) se va putea face doar de catre politistii rutieristi din interiorul autospecialelor inscriptionate, sau din afara acestora, la loc vizibil de pentru participantii la trafic, la o distanta de cel mult 5 m de autospeciala de politie. Inscriptionarea unitara a autospecialelor politiei rutiere, indiferent de tip si marca si echiparea acestora obligatoriu cu echipamente standard acustice si luminoase”, sustin deputatii.

In plus, se propune  urmarea obligatorie a unor cursuri de constientizare a riscurilor savarsirii diverselor contraventii, pentru cei ce doresc reducerea perioadei de suspendare, incepand cu a doua contraventie ce prevede sanctiune complementara de suspendare drept conducere, savarsita intr-un interval de 2 ani (prima oara ramane dreptul de reducere conform legislatiei actuale, in baza promovarii examinarii  gratuite),  si  inlaturarea restrictiilor existente privind dreptul la o noua reducere a  perioadei de suspendare. ”Putem conveni ca nu se aplica consumului de alcool/droguri-substante cu potential  (chiar daca sub limita 0,8). Cursurile de preventie pot fi sustinute de catre politistii de la DRPIV,  iar contravaloarea cursurilor se face venit la bugetul acestei entitati pentru largirea schemei de personal si imbunatatirea timpilor de testare in vederea obtinerii dreptului de conducere auto, a inmatricularii/radierii etc”, se arata in document.

Aceste cursuri pot fi sustinute de persoane fizice autorizate sau persoane juridice de drept privat specializate (scoli soferi), iar din veniturile obtinute ar urma sa se vireze o cota in bugetul MAI. ”Statul nu are interesul primordial de a suprima  dreptul de  conducere autovehicule  al cetatenilor, ci de a constientiza cetatenii privind riscurile ce decurg din incalcarea legii rutiere , de a lasa economia sa functioneze prin vanzarea de combustibil, piese de schimb, servicii etc, precum si de a constitui venituri suplimentare pentru buna desfasurare a procesului de invatare, testare, indrumare rutiera, cu logistica adecvata si personal suficient”, sustin deputatii.

COD RUTIER 2018: Permisul suspendat doar la categoria unde ai gresit
Deputatii propun o simetrie intre dobandirea si pierderea unui drept de conducere.

Concret,  suspendarea dreptului de conducere sa se faca pentru categoria de vehicul cu care a fost savarsita contraventia, atat timp cat obtinerea dreptului de conducere respectiv a fost individuala, cu parcurgerea de la zero a tuturor obligatiilor prevazute de lege. ”Este injust sa faci scoala de soferi de x ori de la zero efectiv, pentru a obtine x drepturi de conducere  diferite si apoi prin savarsirea unei contraventii pe un autovehicul sa fie suspendate toate drepturile dobandite. Exceptie, consumul de alcool/droguri, care nu are legatura cu dinamica unui autovehicul si manevrabilitatea sa, puterea constructiva, gabarit, domeniu de utilizare, etc. Un sofer profesionist de autocamion, care depaseste viteza cu o motocicleta, isi pierde serviciul pe perioada suspendarii. Exista si asa un deficit de personal calificat – conducatori cu categorii C si D cu vechime. Exemplu: Ungaria, alte state”, spun ei.

COD RUTIER 2018: Mai multa viteza in localitatile fara case
O alta propunere vizeaza cresterea vitezei maxime admise in localitatile unde nu sunt case langa sosea. ”Restrictiile de viteza in localitati sa fie instituite doar pe segmentul de drum unde exista locuinte, institutii scolare, etc. Nu se impune aplicarea restrictiilor pe sectoarele de drum aflate in interiorul localitatilor unde stanga-dreapta nu exista niciun fel de locuinte, iar caracteristica constructiva a drumului este similara cu segmente de drum din afara localitatilor unde nu exista decat restrictia generala de viteza de 90 km/h”, scrie in propunere. De asemenea, se doreste inlaturarea oricaror restrictii de comunicatie radio prin statii de emisie receptie, intrucat informatiile privind starea drumurilor, a conditiilor meteo, blocajele rutiere, accidentele de pe traseu ajuta nemijlocit la evitarea unor situatii de blocaj suplimentar.  ”Aplicarea excesiva de restrictii de viteza de deplasare, fara o baza solida, duce la nasterea unui comportament agresiv la volan, la nevoia de recuperare a timpului, la excese de viteza. Concomitent , competitivitatea agentilor economici este strans legata de viteza de deplasare a marfurilor pe traseul rutier”, sustin deputatii.

COD RUTIER 2018: Amenzi mai mici
Amenzile de circulatie trebuie sa fie echilibrate in raport cu posibilitatea conducatorilor auto de a le plati, sustin deputatii. ”Amenzile excesiv de mari nu au avut niciodata rol de educare, acestea nu sunt platite si se aglomereaza instantele de judecata. Se impune o analiza a valorii sanctiunilor cu amenda la nivel European, pentru a ne incadra in practica europeana. De aceea, valoarea acestora trebuie sa fie rezonabila in raport cu efectele reale ale incalcarii legislatiei rutiere de catre conducatorii auto”, se arata in propunerea deputatilor.

COD RUTIER 2018: Timp mai scurt pentru inscrierea la examenul auto
Deputatii cer  ca dreptul de examinare si obtinere a dreptului de a conducere un automobil sa fie intr-un timp rezonabil. Astfel ca ei propune ca perioada maxima de timp de la finalizarea scolii de conducere pana la examinarea practica, sa nu depaseasca 30 de zile. De asemenea, perioada de programare pentru inmatricularea unei masini sa nu depaseasca 45 de zile.

In plus, se cere dreptul de despagubire a proprietarului de autovehicul avariat sau defectat din cauza deficientilor carosabilului de catre administratorul drumului.

COD RUTIER 2018: Cod de conduita pentru politisti
Deputatii solicita un cod de conduita a politistului rutier. ”Autoritatea statului, prin reprezentantii sai, trebuie sa fie prima care respecta un cod de conduita in fata cetatenilor, care trebuie sa duca la stabilirea unui raport civilizat, deschis si calm de discutie intre politistii rutieri si participantii la trafic. Interesul statului este acela de a face cat mai facila comunicarea intre reprezentantii sai si cetatenii ce trebuie sa inteleaga rigorile unei legislatii, scopul educational, preventiv, putand fi atins prin abordarea in mod etic a participantilor la trafic”, sustin ei.

De asemenea propun cursuri obligatorii in scoli de legislatie rutiera. ”Asigurarea unui cadru adecvat pentru ca toti participantii la trafic, altii decat cei ce urmeaza scoli de soferi, sa cunoasca minimal legislatia rutiera. Exemplu: biciclisti, scuteristi, pietoni. Este important ca toti cei ce folosesc carosabilul sa cunoasca , minimal, semnele de circulatie, comportamentul in trafic, in intersectii, etc.”, se mai arata in documentul propus de deputati.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

liberalizarea examinarii examinarea absolventilor transport dpr
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1138 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020537 (s)