News Flash:

Cum a ajuns Air France sa plateasca daune unor romani

8 Ianuarie 2014
860 Vizualizari | 0 Comentarii
Compania aeriana Air France a fost obligata sa achite daune morale de mii de euro, dupa ce a fost data in judecata de doi cetateni romani.
Adina Moisei si Bogdan Dumitrascu au deschis in aprilie 2012 un proces impotriva Air France, solicitand atat daune materiale cat si morale. 
Ei au recurs la instanta din cauza ca bagajele le-au fost returnate cu intarziere pe parcursul unei vacante in Nairobi, Kenya
"Am cerut si daune morale pentru ca nu ne-am putut bucura de vacanta. Noi am ajuns in Kenya de Craciun iar bagajele le-am primit abia pe 31 decembrie", a spus pentru DailyBusiness.ro Adina Moisei. 
Ea a adaugat ca in lipsa bagajelor au fost nevoiti sa suporte temperaturile ridicate de pe continentul african in hainele de iarna pe care le purtau la plecarea din tara.
Desi Judecatoria Sectorului 1 le-a dat castig de cauza, obligand Air France sa le plateasca daune, cei doi romani au mai intentat in octombrie 2013 un proces pentru executarea silita a companiei, in vederea recuperarii sumelor decise anterior de instanta. 
La finele lui octombrie, instanta a admis din nou cererile celor doi pasageri romani. 
"Admite cererea de incuviintare a executarii silite. Incuviinteaza executarea silita ce urmeaza a se efectua potrivit art. 622 alin. 3 si art. 665 NCPC, impotriva debitoarei, in oricare din modalitatile prevazute de lege, pentru recuperarea creantei de 2.560 dolari, in echivalent lei la data platii, si a sumei de 10.802,20 lei, reprezentand daune morale si cheltuieli de judecata, precum si a cheltuielilor de executare. Autorizeaza creditorii sa treaca la executarea silita a obligatiei cuprinse in titlul executoriu. Fara cale de atac", se arata in decizia instantei.  
Adina Moisei a precizat ca in urma acestor demersuri, compania a achitat atat daunele materiale in valoare de 2.560 de dolari, cat si pe cele morale in valoare de 10.000 de lei. De asemenea, Air France a acoperit si cheltuielile de judecata ale celor 2 pasageri, in valoare de 800 de lei. 
Reactia Air France 
"Cu privire la situatia celor doi pasageri, trebuie sa mentionam ca acestia au avut un segment de zbor Bucuresti – Paris operat de Air France si un segment de zbor inter-continental, Paris – Nairobi, operat de Kenya Airways", au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii companiei aeriene. 
Ei au mentionat ca litigiul in discutie are la baza anularea cursei Paris – Nairobi operate de Kenya Airways, produsa din cauza unui incident tehnic. 
"Pasagerii au fost redirectionati catre destinatia finala pe o ruta ocolitoare, ce a determinat insa o intarziere a bagajelor cu 2, respectiv 3 zile. Cum compania Kenya Airways nu este prezenta in Romania, pasagerii au intentat actiunea impotriva Air France, care i-a transportat de la Bucuresti la Paris si care este membra a aceleiasi aliante aeriene cu Kenya Airways", au mai spus oficialii Air France.
Ei au precizat ca Air France nu este raspunzatoare pentru daunele provocate pasagerilor iar sumele despagubite pasagerilor de catre Air France urmeaza sa fie recuperate de la compania Kenya Airways, informeaza dailybusiness.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

air france daune morale euro nairobi kenya
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0880 (s) | 34 queries | Mysql time :0.014429 (s)