News Flash:

Cum trebuie primiti turistii!

18 Ianuarie 2013
866 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
turisti iarna
Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri a realizat mai multe studii de piata pentru a-si face o idee despre cum arata turismul de pensiune in Romania si ce masuri ar trebui sa ia pentru a se dezvolta in continuare.

 

Mai mult, pe baza raspunsurilor date de turisti la diverse studii realizate de fundatie, a fost intocmit si un decalog al managerului de pensiune. Iata cum arata acesta:

1. Ofertati loial, pastrati conformitatea intre oferta prezentata si realitatea concreta!

“Sa prezinte informatii realiste, sa treaca adevarul, ca automat vin o data si a doua oara am renuntat la serviciile lor… daca nu, poate mai vin la anu’ si peste 2 ani si mai spun si la altii sa vina” (n.r. citatele apartin unor turisti care au participat la sondaje);

“Sa fie informatia cat mai corecta si cat mai reala, nu sa ma trezesc ca pensiunea e data de 5 stele si cand ma duc acolo e de jumatate de stea, pozele sa nu fie luate din anumite unghiuri sa ti se para magnific si cand ajungi acolo de fapt sa fie o magazie care luata dintr-un anumit unghi ti se parea ca e palat”.

2. Creati un aspect prietenos pensiunii: plantati flori, inlocuiti jaluzelele verticale de “birou” cu perdele scurte, la jumatatea geamului, luminati spatiul exterior al pensiunii prin amplasarea unor lampi solare!

Amenajati cu bun gust spatiul inconjurator pensiunii, eventual angajati peisagisti pentru a ambienta adecvat spatiul verde al unitatii de cazare, exploatati la maximum oricare spatiu „vital” (gradina, balcoane, logii, etc.) prin plantarea de flori pentru a amplifica aspectul „prietenos” al pensiunii; amplasati in gradina lampi solare (protejati mediul, au mare impact estetic, sunt utile, consum de energie electrica zero, pret modic, asigura vizibilitate turistilor care vin noaptea in pensiune).

“Satisfactia sta de multe ori in ceea ce vezi”

3. Pastrati specificul locului si „culoarea” mediului! Utilizati dotari, materiale si finisaje pastrand o ambianta estetica in acord cu mediul /evitati plasticul, folositi lemnul (mese, scaune, etc.), cultivati bunul gust!

4. Educati turistii – natura nu e numai un spatiu al libertatii totale ci si al responsabilitatii! Scrieti o placheta pentru turistii „iubitori de natura”: indicati ca nu au acces nelimitat in natura si subliniati importanta protejarii frumusetilor naturale, impiedicand astfel pierderea unor valori unice sau neregenerabile datorita lentorii solutiilor sau „manelismului turistic”!

“Am vazut multe pet-uri si pungi de plastic aruncate in natura, sunt multe gunoaie lasate in urma de turisti”.

5. Investiti in creativitate – Diferentiati-va de competitori / valorificati gastronomia zonei, oferiti servicii originale, propuneti produse unicat, eventual o reteta romaneasca mai putin uzitata, gustoasa si fara economie la ingredient!

“Noi suferim enorm la acest capitol. Sigur s-ar putea face mai multe, nu pocnind din degete, ci lucrand cu un pic de cap pe acest capitol. Sa nu ne cantonam in produse sau mancaruri universal valabile atat in varf de munte cat si in restaurantul de la oras, sa se mearga si pe specificitate.” …..“fiecare pensiune sa ofere ceva al ei original, un foc de tabara, o prajitura pe care nu o mai gasesti altundeva, sa faca ceva original, intr-o pensiune gazda a organizat jocuri si concurs de dansuri pentru turistii cazati, nu ne-am plictisit!”

6. Turistii cauta pensiunile pentru liniste, asigurati-le-o!

“Doua nopti la rand a fost chef in pensiune, deci n-am avut liniste, eu zic asa: distreaza-te, dar nu-l deranja pe cel de alaturi.” …“vrem un loc linistit, fara manele in jur, am fost cazat la o pensiune unde nu am putut sa dorm de galagie, de la muzica, sigur nu ma mai duc a doua oara”.

7. Dialogati, fiti spontani si atenti la solicitarile turistilor, ospitalieri dar nu inoportuni, pastrati o limita a discretiei!

“Sa ne primeasca cu bratele deschise, dar sa nu stea tot timpul pe capul nostru”

“Daca proprietarul sta de vorba cu tine, dar nu are o vorba calda si mananca seminte in acelasi timp, e o vorba… te cam duci de acolo”… „oamenii sa nu se bage in sufletul tau, stiti ca din dorinta de a fi prea primitori, exagereaza un pic si stau pe capul tau prea mult”.

8. Creati circuite turistice tematice pentru a le facilita turistilor cunoasterea zonei si a le umple timpul, extindeti activitatile turistice sau introduceti altele noi / Nu descurajati prin preturi nejustificat de mari la serviciile turistice!

“Daca stai 2 zile nu e o problema, dar daca vrei sa stai mai mult, vreo 6-7 si n-ai ce face, atunci e o problema, daca n-ai ce face, stai 2 zile si pleci” … “in Republica Dominicana am platit mai putin decat la Mamaia”.

9. Retineti si motivati-va personalul calificat, profesionist!

“Personalul nu era prea instruit, nici prea priceput, si era si cam lenes, e musai ca personalul sa fie scolit”

10. Evaluati satisfactia si insatisfactia turistilor pe baza de chestionar scurt dat la plecare, cunoasteti astfel detaliat preferintele si asteptarile clientilor!

“Sa ne dea la plecare un formular sa-l completam sa stie ce asteptam de la ei”.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0684 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012563 (s)