Daca viata pe alte planete ar exista probabil ar exista in forma aceasta

2 Mai 2012
Oamenii de stiinta au facut o descoperire importanta, care ne va ajuta sa intelegem cum ar putea sa fie viata pe alte planete.

Pe Pamant, toate formele de viata sunt formate din ADN si ARN, molecule care inmagazineaza si transmit mai departe informatia genetica.

Acum, biologii au facut o descoperire incredibila: exista alte 6 tipuri de molecule, in afara acestora doua, care pot alcatui materie organica.

Descoperirea a fost facuta de o echipa de la Universitatea Cambridge, care a reusit sa obtina in laborator acizi xeno-nucleici (AXN), molecule care imita proprietatile ADN si ARN.

Biologii au reusit apoi sa transfere material genetic din ADN in AXN, apoi in alt AXN si in final intr-un alt ADN. In timpul acestui proces este posibil sa apara mutatii genetice, proces care determina evolutia.

In concluzie, oamenii de stiinta sustin ca acest AXN ar putea sa produca forme de viata la fel de complexe precum cele de pe Pamant, fara ca aparitia acestora sa mai fie conditionata de existenta ADN-ului pe alta planeta.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

descoperire importanta adn arn universitatea cambridge axn