News Flash:

De cand va plati CFR despagubiri pentru intarzierea trenurilor

20 Martie 2017
97 Vizualizari | 0 Comentarii
Abia in 2024 ar putea cei care circula pe calea ferata sa ceara despagubiri pentru intarzierile trenurilor. Un proiect de hotarare de guvern propune ca legislatia europeana sa nu intre in vigoare in 2019, asa cum era prevazut, ci abia cinci ani mai tarziu. Motivul: infrastructura feroviara nu e pregatita pentru viteze mai mari. In prezent, primesc banii inapoi pe bilet pentru intarzieri doar cei care reclama intarzieri mari pe rutele internationale, arata digi24.ro.

Sosirea la destinatie cu intarzieri de zeci de minute e o obisnuinta pentru cei care calatoresc pe calea ferata. Oamenii nici macar nu se mai revolta.

Calator: Nu am fost deranjat pentru ca acest tren cu care vin e cu parcurs de noapte pe ambele sensuri si practic stai relaxat, te odihnesti.

Reporter: Care a fost cea mai mare intarziere?

Calator: Si de aproape o ora.

Calator: Am stat 4 ore. A trebuit sa sune cineva in Gara de Nord.

Daca in Romania ar fi fost in vigoare regulamentul european care protejeaza pasagerii, CFR Calatori si cele trei companii feroviare private ar fi trebuit sa plateasca pentru minutele pierdute. Un sfert din pretul biletului pentru intarzieri de pana in doua ore si jumatate din costul calatoriei, in cazul in care trenul ajunge la destinatie cu mai mult de doua ore intarziere. Sau chiar restituirea integrala a banilor plus o noapte de cazare la hotel, in cazul in care calatorul pierde, din cauza intarzierii, ultimul tren de legatura din acea zi in directia dorita.

Vezi si Wizz Air aduce o aeronava noua in Romania si lanseaza 5 noi rute. Care sunt destinatiile si cat costa biletele 

Daca luam in calcul o ruta aglomerata cu o distanta de peste 150 de kilometri, la o intarziere de peste o ora CFR ar trebui sa returneze aproximativ cinci mii de lei calatorilor. In cazul unor rute mai lungi, suma se poate dubla sau tripla.

Intr-un an, trenurile din Romania strang, in total, peste doua milioane de minute intarziere. Iar situatia nu se va schimba prea mult nici cu o noua prelungire a aplicarii legislatiei europene, daca nu se fac investitii, spun sindicalistii.

Rodrigo Maxim, lider sindical Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania: Nu, nu vom fi gata, va fi poate mai rau ca acum, vom micsora calea ferata. Noi propunem Guvernului Romaniei sa faca o strategie pe cinci ani in care vine clar si spune: „Asta facem noi in cinci ani si punem infrastructura feroviara, o facem functionabila si sa nu mai fie intarzieri”.

In Romania, din cauza infrastructurii vechi, trenurile circula, in medie, cu 45 de kilometri la ora. Cea mai mare viteza, de 160 de kilometri la ora, se poate atinge doar pe liniile care leaga Capitala de Constanta si de Campina.

Despagubiri pentru intarzierea trenurilor in Uniunea Europeana

60-119 minute: 25% din pretul biletului

Peste 120 minute: 50% din pretul biletului

Pierderea ultimei legaturi feroviare: 100% din pretul biletului + cazare la hotel de 3 stele

Vezi si Cauzele turbulentelor? Misterioasele unde gravitationale din atmosfera Pamantului 

circula calea ferata despagubiri intarzierile trenurilor guvern
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0767 (s) | 35 queries | Mysql time :0.015003 (s)

loading...