News Flash:

De ce nu este turismul o investitie inspirata in 2012

6 Aprilie 2012
1052 Vizualizari | 0 Comentarii
Numarul hotelurilor si pensiunilor scoase la vanzare este in crestere in acest an cu 30%. Poate fi acest lucru oportunitate de investitii sau este un semn al crizei asupra afacerilor in turism?

Daca toamna anului trecut, in zonele turistice din Romania, existau 70-80 de hoteluri si pensiuni scoase la vanzare, in ianuarie 2012, numarul acestora este cu 30% mai mare, atingandu-se un nou record al ultimelor 12 luni.

Negoita: Turismul nu este o investitie inspirata in momentul acesta

Ionut Negoita, proprietarul Rin Grand Hotel, este de parere ca turismul nu este o investitie inspirata in 2012 si lipsa unei strategii care sa atraga turistii straini afecteaza afacerile in acest domeniu.

"Din ce informatii am, in 2011 a fost jale. Nici vorba sa scapam de criza in 2012. Turismul nu este o investitie inspirata in momentul acesta. Cine a fost sa dea faliment a cam dat pana acum, dar stiu ca cei cu pensiuni vile, chiar si hoteluri abia au rezistat pe piata", a declarat Negoita pentru Business24.

Principala motivatie a impasului in care se afla turismul romanescveste diferenta mare intre oferta si cerere.

"Au investit foarte mult, a crescut capacitatea de cazare si odata cu venirea crizei, cum s-a intamplat in multe domenii, nu a mai fost cerere. Ca urmare, era firesc sa se intample asa. Nu exista niciun program de a aduce turistii din strainatate, nu avem infrastructura, s-a dezvoltat totul haotic si aleatoriu", afirma Negoita.

Traian Badulescu: 2012, un an electoral, mai bun pentru afacerile in turism

De cealalta parte, consultantul in turism, Traian Badulescu este de parere ca 2012, tocmai pentru este un an electoral, va fi un an mai pentru turismul din Romania.

"2012 este un an mai bun, dar nu cu mult. Fiind un an alectoral acum sa iau masuri opuse celor din 2010. Numai un zvon ca vor creste salarii afecteaza turismul. Turismul este foarte dependent de aceasta parte psihologica. Multi au renuntat la deplasari dupa reducerile salariale, dar daca se da semnalul, practic se da si semnalul la consum", a declarat Badulescu pentru Business24.

Potrivit consultantului in turism, numarul ridicat al ofertelor de vanzare al unor unitati de cazare nu este explicat doar de criza financiara, ci si de managementul defectuos sau lipsa unor studii de specialitate inainte de a deschide o astfel de afacere.

"Sunt investitori care au ales sa-si vanda hotelurile din cauza crizei financiare, dar sunt si altii care nu au stiut sa isi marcheteze bine unitatile de cazare, le-au ridicat in zone mai putin circulate turistic. Stiu ca pensiunile au astfel de probleme pentru ca multi investitori si-au facut o pensiune fara un studiu sau o strategie si apoi s-au trezit ca nu au turisti. Acest lucru s-a intamplat din cauza ca nu au ales ei bine zona sau pentru ca nu au stiut sa se marcheteze", a declarat Badulescu.

Badulescu: In Romania, problema este ca patronii devin si manageri

"La noi problema este ca patronii, proprietarii au intrat direct in business-ul hotelier, impunandu-si punctul de vedere, dar este bine sa aiba un manager calificat de care sa tina cont", spune Badulescu.

Potrivit lui, un investitor interesat sa pun pe picioare o afacere in turism are nevoie, in primul rand, de un consultant imobiliare sau unul specializat in hoteluri. Acesta poate spune daca zona este buna, iar pretul este corect. In al doilea rand, trebuie sa isi gaseasca un manager bun.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1097 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013717 (s)