News Flash:

Decizie ANAF: Romanii risca amenzi daca nu anunta Fiscul cand sunt plecati din tara mai mult de sase luni

10 Ianuarie 2018
378 Vizualizari | 0 Comentarii

Romanii care vor sa plece din tara pentru mai mult de sase luni de zile vor risca, de la 1 ianuarie 2018, sa fie amendati daca nu notifica Fiscul in prealabil.

Potrivit avocatnet.net, notificarea la ANAF trebuie facuta prin completarea si depunerea unui chestionar de rezidenta fiscala. Obligatia de notificare a intentiei de a pleca din Romania pentru mai bine de jumatate de an nu este noua in legislatia autohtona, insa recent a fost reglementata, prin ordonanta a Guvernului, o amenda pentru cei ce o omit. Concret, amenda pentru nedepunerea in timp util a chestionarului respectiv va fi, din prima zi a anului viitor, intre 50 si 100 de lei.

Obligatia de a depune ghidul o au persoanele fizice care pleaca din Romania pentru o perioada sau mai multe perioade de sedere in strainatate care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive.

La fel, trebuie sa depuna chestionarul si persoanele fizice care sosesc in Romania si au o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, care se incheie in anul calendaristic vizat. Ghidul ANAF poate fi consultat AICI 

Aglomeratia de la Pasapoarte, redusa prin trimiterea unor politisti in strainatate - proiect MAI

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) doreste sa creeze cadrul juridic necesar trimiterii politistilor de la Pasapoarte la misiunile din strainatate, pentru a fluidiza activitatea de primire a cererilor de eliberare a documentelor simple temporare, potrivit unui proiect lansat in dezbatere publica.

MAI supune dezbaterii, incepand de joi, proiectul de Ordonanta a Guvernului prin care se stabileste cadrul juridic necesar trimiterii de politisti de la structurile consulare ale Romaniei in strainatate in scopul fluidizarii activitatilor specifice de primire a cererilor pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice si a pasapoartelor simple temporare.

Proiectul prevede ca trimiterea politistilor, in misiune temporara in strainatate, se va face la solicitarea justificata a Ministerului Afacerilor Externe.

„Prin proiectul de lege, MAI propune dublarea termenului de valabilitate a pasaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu varsta de peste 25 de ani. Pentru copiii cu varsta de pana la 12 ani, pasaportul simplu electronic va fi valabil trei ani, iar pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 12 si 25 de ani va fi valabil 5 ani. Pe termen lung, eliberarea pasapoartelor cu valabilitate pe 10 ani va conduce la scaderea numarului de solicitari, fapt ce va determina fluidizarea activitatii si asigurarea unui climat civilizat de furnizare a acestui serviciu public”, explica MAI, intr-un comunicat de presa.

In privinta pasaportului temporar, prin proiectul mentionat se propune ca acesta sa fie eliberat in termen scurt (de la doua ore pana la maxim trei zile), cum se intampla in prezent, doar in anumite cazuri, clar reglementate, cu obligatia prezentarii documentelor care dovedesc urgenta`, se explica intr-un comunicat de presa.

Situatiile ce dovedesc urgenta sunt, potrivit sursei citate, cele obiective in care, din motive de sanatate, familiale sau profesionale, este necesara si urgenta prezenta persoanei pe teritoriul altui stat si nu este timp pentru emiterea pasaportului simplu electronic.

Intre acestea se mai numara: cand minorul urmeaza sa se deplaseze in strainatate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical, fara de care viata ori sanatatea ii este pusa in pericol; persoanele care declara ca nu doresc sa li se elibereze un document electronic pot opta pentru un pasaport temporar, care insa le va fi eliberat in termenul legal prevazut pentru eliberarea pasaportului simplu electronic.

MAI mai arata ca se vor scoate la concurs 35 de posturi din sursa externa, pentru a reduce deficitul de personal.

„Astfel, se va reduce numarul persoanelor care solicita pasapoarte temporare fara a avea un motiv urgent, fapt care pana acum a incurajat foarte multi cetateni sa opteze pentru acest tip de pasaport atunci cand au uitat sa si-l faca din timp sau cand nu au dorit sa astepte timpul necesar realizarii unui document electronic. De asemenea, pentru imbunatatirea activitatii de eliberarea a pasapoartelor la nivelul MAI au fost dispuse masuri pentru reducerea deficitului de personal de la nivelul structurilor de pasapoarte, prin scoaterea la concurs a 35 de posturi din sursa externa”, mentioneaza sursa citata.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

romanii tara amendati fiscul anaf completarea
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1045 (s) | 23 queries | Mysql time :0.022501 (s)