News Flash:

Drepturile persoanelor cu mobilitate redusa in ceea ce priveste transportul aerian

27 August 2012
839 Vizualizari | 0 Comentarii

Datele Comisiei Europene indica faptul ca, in prezent, mai mult de o persoana din cinci intampina dificultati in ceea ce priveste accesul la transport, inclusiv la transportul aerian, din diferite motive ce tin de varsta potentialilor pasageri, de prezenta unei dizabilitati sau de mobilitatea redusa. Luandu-se in calcul dreptul incontestabil al fiecarei persoane de a se bucura de facilitatile transportului aerian si posibilitatea foarte ridicata a unei discriminari in acest sens a persoanelor din categoriile mentionate mai sus, la nivelul Uniunii Europene au fost impuse o serie de reglementari legislative care sa permita acestora sa se bucure de o calatorie cu avionul la fel ca oricare alta persoana.

Un regulament privitor la drepturile persoanelor cu mobilitate redusa din Uniunea Europeana a fost adoptat in iulie 2006 si stabileste 4 categorii principale de drepturi referitoare la: refuzul operatorului de transport de a accepta o rezervare sau imbarcarea persoanelor cu dizabilitati sau mobilitate redusa, dreptul la asistenta in aeroporturi, dreptul la asistenta din partea transportatorilor aerieni, dreptul la despagubiri in cazul pierderii sau deteriorarii scaunelor cu rotile, echipamentelor de mobilitate sau dispozitivelor de asistenta.

Refuzul operatorului de transport de a accepta rezervarea sau imbarcarea

Un transportator aerian sau agentul acestuia nu poate refuza, pe motiv de handicap sau mobilitate redusa:

- sa accepte o rezervare pentru un zbor care pleaca de la sau soseste la un aeroport intr-un stat membru UE;

- sa imbarce o persoana cu handicap sau cu mobilitate redusa;

- la un astfel de aeroport, cu conditia ca persoana in cauza sa aiba un bilet de avion valid si o rezervare.

In cazul unui refuz, companiile aeriene trebuie sa ofere alternative rezonabile precum:

- rambursarea completa a biletului de avion neutilizat, la pretul la care a fost cumparat in termen de 7 zile;

- asigurarea ajungerii pasagerului in cauza la destinatie, in conditii de transport comparabile, cu prima ocazie;

- redirectionarea, in conditii de transport comparabile, spre destinatia finala a pasagerului la o data ulterioara, in functie de disponibilitatea de locuri.

Dreptul la asistenta

Persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusa au dreptul sa beneficieze de asistenta gratuita atat din partea personalului de pe aeroporturi, cat si a operatorului de transport. In aeroporturi, aceste categorii de persoane trebuie sa beneficieze de ajutor la plecare, sosire sau in perioada de tranzit. Compania de transport trebuie sa asigure informatiile privind zborul intr-o forma accesibila fiecarei persoane, in functie de dizabilitatea de care sufera, sa ofere conditii rezonabile de transport si siguranta la bordul aeronavelor, sa se ocupe de transportul de scaune cu rotile sau de transportul cainilor ghid pentru orbi.

O cerere de asistenta ar trebui trimisa companiei aeriene, agentul acestuia sau operatorului de turism, cu cel putin 48 ore inainte de plecare. Companiile aeriene, agentii acestora si operatorii de turism sunt apoi responsabili pentru informarea mai departe a aeroporturile cu privire la detaliile zborului si nevoile pasagerilor.

Dreptul la despagubiri

In cazul in care scaunele cu rotile sau alte echipamente de mobilitate si dispozitive de asistenta se pierd sau se deterioreaza in timpul manipularii la aeroport sau transportului la bordul aeronavei, pasagerul caruia ii apartine echipamentul respectiv este despăgubit de catre partea responsabila (de exemplu, organismul de management al aeroportului sau transportatorul aerian, dupa caz) in conformitate cu normele de drept international, legislatia comunitara şi nationala.

In cazul in care, persoanele cu dizabilitati sau mobilitate scazuta se confrunta cu situatii in care considera ca le-au fost incalcate anumite drepturi sau se simt discriminate, acestea pot contacta direct operatorul de transport aerian sau aeroportul, fie, daca este cazul, agentia de turism care a facut rezervarile pentru bilete de avion pentru a aduce in vedere problema si a gasi o rezolvare. In ultima instanta, daca nu obtin un raspuns satisfactor, acestia pot depune o plangere la organismele care se ocupa de punerea in aplicare a legislatiei europene, de regula, institutiile statului in care s-a produs incidentul.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

transportatorilor aerieni transportator aerian companiei aeriene
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0918 (s) | 35 queries | Mysql time :0.015944 (s)