News Flash:

Drumul din Romania de care sa te feresti. Este drumul groazei

10 Iulie 2019
163 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7326 RON (-0.0019)
USD: 4.2139 RON (-0.0062)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Romania este repetenta la capitolul infrastructura si pare ca nici nu vrea sa faca pasi inainte. Drumurile sunt un adevarat pericol public, iar explicatiile autoritatilor sunt de-a dreptul rusinoase. Ultimul caz descoperit de soferi pe propria piele este de-a dreptul strigator la cer.

Se intampla in Romania anului 2019. DN 2 (E85) este ultimul exemplu de asa nu in Romania. Autoritatile au demarat reconfigurarea a circa 10 kilometri din acest Drum National, dar problemele sunt imense.  Este vorba despre portiune dintre Sinesti si Movilita, din judetul Ialomita. Lucrarile au inceput acolo in urma cu doua luni. Problema e insa lipsa marcajelor la acest moment, ceea ce transforma soseaua, extrem de periculoasa oricum, intr-o aventura extrema pentru soferi. CNAIR sustine ca vremea ploioasa e de vina pentru nerealizarea marcajelor, la peste o luna dupa ce asfaltarea propriu-zisa a fost terminata.

Lucrarile de reasfaltare si realizare de marcaje sunt in sarcina austriecilor de la Strabag, care incaseaza pentru ele circa 5 milioane de lei. CNAIR va realiza, in regie proprie, amplasarea de 250 de indicatoare rutiere.

Potrivit Asociatiei Pro Infrastructura (API), care a militat ani buni pentru cresterea sigurantei pe DN2, profilul 2+1 alternativ este mult mai sigur (de 5 ori mai putine victime pe km parcurs) decat actuala circulatie haotica de pe DN2.

Deoarece DN2 are un acostament mai lat decat in mod uzual, soferii au impresia ca drumul are doua benzi pe sens, ceea ce nu este adevarat, si se angajeaza in depasiri periculoase. Nu putine se transforma in accidente, multe dintre ele frontale si extrem de grave.

La finalizarea lucrarilor, pe tronsonul dintre Sinesti si Movilita, drumul va avea 3 benzi de circulatie, iar banda din mijloc va fi folosita pentru depasire, alternativ pentru fiecare din cele doua sensuri de mers.  “Din pacate, siguranta rutiera pe DN2 nu va creste de 5 ori din cauza ca oficialii CNAIR au omis un amanunt crucial: separarea de sens prin parapet de protectie”, scriau la inceperea lucrarilor cei de la API. Potrivit acestora, CNAIR ar fi trebuit sa instaleze parapet de tip cablu elastic.

Soferii se plang ca in lipsa marcajelor, circulatia este si mai haotica, iar in timpul noptii viata le este serios pusa in pericol. Potrivit acestora pe anumite sectoare, desi lucrarile de asfaltare s-au incheiat de aproximativ o luna, nu au fost facute marcajele.

Purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu, a declarat ca cei de la Strabag au terminat lucrarile de asfaltare si au inceput si trasarea de marcaje, dar din cauza vremii ritmul nu este unul sustinut. Potrivit acestuia, daca ploua nu se pot face marcaje. Ploaia afecteaza aderenta vopselei si retroreflexia. In plus, trebuie sa treaca doua saptamani din momentul finalizarii asternerii covorului asfaltic si pana se fac marcajele, conform g4media.ro.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

romania repetenta infrastructura pericol public e85 reconfigurarea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1793 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018490 (s)