News Flash:

Eturia: dublarea afacerii in urmatorii trei ani, francizare, parteneriat strategic

7 August 2012
644 Vizualizari | 0 Comentarii
A vandut aproape integral vacantele pentru iulie si august, iar pentru destinatiile extraeuropene nu mai are nici un ”bilet garantat” (daca exista cerere, va putea da doar bilete din sistem, mult mai scumpe insa). Mai mult, a inceput sa vanda deja revelionul 2012-2013, iar peste o luna-doua va da startul pentru vanzarea vacantelor din primavara sau pentru Pastele 2013.

"Cumpar asa-numitele bilete garantate cu 11 luni inainte, asa ca le vand la fel cu un an, jumatate de an inainte”, detaliaza Sorin Stoica, directorul executiv al agentiei de turism ”tailor-made” Eturia, fondata in 2007 la un an dupa ce isi facea exitul din Dasimpex (actualul retailer de telefoane mobile Fonomat) catre fondul de investitii GED Capital.

ANUL SI MILIONUL

La cinci ani de la lansarea afacerii (totul a pornit de la hobby-ul antreprenorului pentru calatorii), bilantul lui Stoica nu este deloc rau, pentru un business pornit chiar la inceputul crizei economice (in SUA, inceputul a fost in 2007): venituri de cinci milioane de euro, cam 2.000 de turisti pe care ii trimite an de an in vacante si cea mai mare cota de piata pe segmentul vacantelor extraeuropene. De amintit ca ponderea cea mai mare (peste 60%) in afacerea Eturia o au vacantele de 2.000-3.000 de euro de cuplu, restul de 15% fiind asa numitele vacante de lux (peste 10.000 de euro de cuplu).

Strategia cheie care i-a asigurat o navigare cu succes in cei patru ani de criza  economica – Stoica evita cuvantul criza, pentru ca de fapt, spune el, este o reasezare a economiei globale cu care trebuie sa ne obisnuim multa vreme de acum – s-a bazat pe cativa piloni: biletele garantate cumparate mult in avans si in volum mare (a ajuns sa aiba blocate circa 2.500 de bilete la companiile aeriene internationale), pozitionarea pe segmentul vacantelor premium si de peste 10.000 de euro, o nisa mai ferita de tavalagul scaderii pietei de turism din ultimii patru ani si politica de vacante in rate fara dobanda (vinde astfel aproape 20% din volumul total de pachete turistice vandute anual de agentie).

Pe termen mediu (pana in 2015), Stoica vrea ca Eturia sa ajunga la pragul de zece milioane de euro ca incasari, iar aproape jumatate din aceasta cifra ar urma sa fie obtinuta prin parteneriatul cu agentiile revanzatoare.

bilet garantat tailor-made ged capital
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1161 (s) | 24 queries | Mysql time :0.035203 (s)