News Flash:

Hotelul lui Hagi in balanta: Business-ul scade, gradul de ocupare creste

6 Martie 2012
1423 Vizualizari | 0 Comentarii
Hotelul Iaki din Mamaia, clasificat la 4 stele si aflat in proprietatea fostului fotbalist Gheorghe Hagi, a inregistrat in sezonul estival din 2011 (iunie-septembrie) o crestere medie a gradului de ocupare de 9 puncte procentuale, insa per total, business-ul a scazut usor.

Cea mai semnificativa crestere la nivelul gradului de ocupare din vara s-a inregistrat in iunie, cand indicele a crescut de la 63% la 74,1%. In ceea ce priveste celelalte luni estivale, in iulie gradul de ocupare a crescut de la 79% la 88%, in august de la 88% la 98%, iar in septembrie de la 64,3% la 70%.

Potrivit managementului Iaki, evolutia gradelor de ocupare se explica in parte prin schimbari la nivelul resurselor umane si prin restructurarea departamentelor de vanzari si marketing.

"Cum piata de turism se schimbase extraordinar in 2009 si 2010, singura sansa de atingere a veniturilor pe care le-am realizat (in 2011- n.r.) a fost exploatarea tuturor niselor de piata, in functie de sezonalitate si castigand din volum. Nu mai functiona pe Litoral o strategie tarifara agresiva pe varf de sezon si dormit in restul anului", a declarat Anca Nedea, directorul general al hotelului, pentru DailyBusiness.ro.

In 2011, hotelul Iaki a inregistrat o cifra de afaceri de 13,1 milioane de lei, in scadere de la 13,2 milioane de lei cat a raportat in 2010, potrivit managementului hotelului.

"De fapt in 2011 pe operational am facut putin peste anul trecut, dar scaderea usoara comparativ cu anul 2010 se datoreaza rezilierii contractului de chirie cu cei de la Casino Platinum", a explicat Anca Nedea.

In ceea ce priveste investitiile, din luna ianuarie Iaki si-a inchis spa-ul pentru renovari.

"Am demarat investitia de refacere si modernizare a spa-ului, in urma proiectului castigat pentru accesarea de fonduri europene pe acest tronson", a spus Anca Nedea, precizand ca spera ca spa-ul sa se redeschida pe 1 mai.

Proiectul de mordernizare are o valoare totala de 3,1 milioane de lei.

Ce urmeaza pentru 2012? "Este un an cu o incarcatura fantastica de tensiuni si premise. Nu avem voie sa ne scape nici o oportunitate, fiecare nisa trebuie exploatata pana la capat", a raspuns directorul general al hotelului.

Potrivit acesteia, profilul clientului s-a schimbat de la un an la altul, atat sub presiunea situatiei economice, cat si datorita marketarii diferite a locatiei.

"A scazut pe sezon procentul turistilor care veneau pe weekend, dispusi sa cheltuiasca mult si a crescut numarul celor cu familie, al oamenilor de business, care isi fac concediul sau isi iau un repaus de weekend pe litoral, al strainilor veniti in vacanta si alte categorii", a spus Anca Nedea.

"Iaki este o locatie care opereaza pe intreg parcursul anului, iar sezonalitatea foarte mare ne obliga sa abordam toate nisele principale din piata turismului: MICE (meetings, incentives, conferences, and exhibitions) spa, leisure, corporate, etc", a adaugat Anca Nedea.

Hotelul Iaki apartine spocietatii Hagi Sport SRL (hotel, spa si alte activitati), care are 109 angajati permanenti.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0731 (s) | 35 queries | Mysql time :0.016340 (s)