News Flash:

Investitiile in Turism, motiv de galceava politica: Ce ii recomanda jucatorii din piata lui Grapini

22 Ianuarie 2013
820 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (-0.0072)
USD: 4.0820 RON (-0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Investitiile in Turism
Investitiile in Turism au devenit subiectul unui schimb de replici intre un fost ministru al Turismului, Elena Udrea si actualul ministru de resort, Maria Grapini.

Udrea spune ca va fi o mare performanta daca Grapini va continua investitiile pe care ea le-a inceput, iar actualul ministru spune ca va continua doar investitii care sunt intr-o proportie de 80% finalizate. Dincolo de disputele cu tenta politica, investitiile sunt un capitol problematic al Turismului din Romania.

Specialistii in Turism cred ca Maria Grapini va gestiona mai bine acest segment in mandatul sau pentru ca ea provine din mediul de afaceri.

"Doamna Grapini are un mare avantaj in fata celorlalti fosti ministri: este o femeie de afaceri si un manager de succes", a spus Traian Badulescu, fost purtator de cuvand al ANAT pentru Business24.

Toti jucatorii din piata insista, insa, ca stabilirea investitiilor sa se faca dupa discutii cu patronatele.

"Investitiile trebuie discutate cu patronatele si este important sa prioritizezi ceea ce iti aduce bani maine" a spus Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45 pentru Business24.

Domeniile prioritare pentru investitii

In ceea ce priveste domeniile asupra carora ar trebui sa se indrepte investitiile, Corina Martin, presedintele ANAT crede ca infrastructura turistica ar trebui sa fie o prioritate.

"Este vorba de drumuri, de indicatoarele turistice, de facilitatile pe care o zona turistica trebuie sa le indeplineasca ca noi sa aducem turisti sau sa construim o unitate de cazare acolo", a declarat Corina Martin, presedinte ANAT pentru Business24.

In plus, un capitol la care ar mai trebui sa lucreze Romania este promovarea.

"Ar trebui, pe langa targurile la care participa Romania, sa fie sustinute cat mai multe manifestari si in tara si in strainatate: conferinte dedicate anumitor produse, evenimente gen caravane, congrese, festivaluri, mese rotunde", este de parere Traian Badulescu, coonsultant in Turism.

In plus acesta subliniaza nevoia de a indrepta fondurile din investitii si catre invatamant si formare profesionala.

"Ar trebui facuta o campanie pro-turism prin care tinerii sa fie atrasi catre acest domeniu", a spus Badulescu.

Promovarea unor regiuni mai putin cunoscute

Badulescu adauga pe lista investitiilor prioritare si promovarea unor regiuni mai putin cunoscute din Romania care ar putea atrage un numar mare de turisti.

"Sa dau un exemplu, eu as face o campanie de promovare a turismului dunarean, nu doar Delta. Insa, trebuie sa facem intai investitii. Degeaba facem promovare daca nu avem unde sa cazam turistii. As investi in turismul balnear si de sanatate dupa modelul unguresc", a adaugat consultantul in Turism.

Totusi, Corina Martin atrage insa atentia ca aceste investitii ar trebui sa aiba in spate o strategie.

"Exista o lipsa de coerenta chiar si atunci cand vorbim despre proiectele cu fonduri europene. Din pacate, nu a existat o coerenta intre autoritatile locale si reprezentantii din turism. Fiecare primarie s-a grabit probabil sa acceseze fonduri europene. Trebuie sa facem aceste schimbari in functie si de celelalte regiuni turistice. Trebuie sa existe o strategie in spate", a spus Corina Martin.

La inceputul anului trecut, existau 2.200 de santiere pentru lucrari de investitii finantate prin MDRT de la bugetul de stat.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

business24
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0902 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013406 (s)