News Flash:

Jurnalistii de la „The Washington Post“ lauda frumusetile Romaniei. Ce destinatii i-au fermecat pe americani

8 Martie 2018
194 Vizualizari | 0 Comentarii

Presigioasa publicatie The Washington Post“ lauda un judet din Romania, jurnalistii americani declarandu-se impresionati de frumusetea si autenticitatea locurilor, dar si de ospitalitatea cu care au fost primiti.

Intr-un articol publicat la inceputul lunii martie si intitulat „Rapsodia romana - explorand o destinatie nepromovata din Europa de Est“, jurnalistii „The Washington Post“ descriu calatoria de patru zile facuta in judetul Valcea ca fiind fermecatoare si deloc costisitoare.

Jurnalistii americani si-au inceput traseul in Parcul National Cozia si au vizitat manastirile de pe Valea Oltului, s-au bucurat de drumetii pe cararile de munte, unde au vazut animale salbatice si au privit de la inaltime „valea stralucitoare a Oltului“.

„Intr-o dimineata frumoasa, insorita, ne indreptam, pe un drum stancos, spre padurile dense ale Parcului National Cozia. Dupa 20 de minute, trecem de ultima curba a drumului. Inaintea noastra se afla o vale ascunsa. O biserica mica se inalta deasupra dealurilor abrupte si impadurite, iar solul este inca acoperit de roua. Sarim din vehiculul nostru si coboram pe drumul spiralat catre biserica. Pe masura ce ne apropiem de capela, admirand cheresteaua delicata si geometria perfecta a turnului sau central hexagonal, un gardian batran din biserica, imbracat in vesminte negre si avand o barba alba, iesea in curtea pustie. Ne saluta cu bucurie, indemnandu-ne sa luam parte la slujba care urma sa inceapa“, isi incep jurnalistii reportajul si descriu apoi ritualurile religioase.

Jurnalistii americani mentioneaza ca au mai vizitat Romania in perioada de dupa caderea regimului ceausist si au revenit cu gandul ca au mult mai multe lucruri si locuri deosebite de descoperit. Jurnalistii au vizitat si Curtea de Arges, apoi si-au continuat drumul pe deja celebrul Transfagarasan pana la monumentul istoric Cetatea Poenari, din judetul Arges, amintind de Vlad Tepes.

Jurnalistii au admirat si Valea Oltului si s-au bucurat, de asemenea, de mancarea romaneasca. Au mancat ciorba, dupa care si-au continuat drumul pentru a face drumetii toata ziua pe cararile de munte.

„Pe masura ce castigam inaltime, in fata noastra ni s-au deschis orizonturile stralucitoare ale Oltului si ne-am oprit de mai multe ori pentru a admira panglica de argint a raului stralucind sub noi in departare. Aproape de amiaza, am ajuns in varful muntelui Cozia, unde am oprit pe terasa Cabanei Cozia pentru un picnic, inconjurati de peisaje magnifice. Cativa pastori locali s-au alaturat pentru o bere, dornici sa-si exerseze engleza stricata, dobandita de-a lungul anilor in Europa Occidentala si ne-au lasat sa ne exersam si noi romana“, scriu jurnalistii americani.

Au vizitat apoi Manastirile Turnu si Cozia, fermecati de „unicitatea arhitecturala“.

„Calatoria noastra de patru zile in Romania ne-a dezvaluit un peisaj fermecator, pasnic si variat, cu memorabile note culturale, spiritualitate si frumuseti naturale la fiecare pas. De asemenea, ne-a intrecut asteptarile si in alta privinta, aceea a preturilor scazute, iar cand ne-am indreptat spre casa, vampirii au fost ultimul lucru la care ne-am gandit“, au concluzionat jurnalistii americani.

sursa

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

publicatie judet romania jurnalistii americani frumusetea