News Flash:

Low-cost-urile se muta la Otopeni. Vor profita transportatorii rutieri?

30 Ianuarie 2012
1048 Vizualizari | 0 Comentarii
Companiile aeriene low-cost isi vor muta operatiunile de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) din Bucuresti pe aeroportul Henri Coanda (Otopeni), la sfarsitul lunii martie, odata cu inceperea sezonului de vara. Miscarea va urca preturile biletelor de avion pe segmentul de profil. Va fi acesta un motiv suficient de puternic pentru ca firmele de transport rutier sa "muste" o bucata din piata operatorilor aerieni?

"Depinde de cat de mult vor creste preturile si care va fi impactul asupra consumatorului final, respectiv de cat vor putea companiile aeriene sa absoarba. La noi (transportatorii rutieri de pasageri), de exemplu, marja este atat de subtire, ca nici nu mai avem unde sa ne ducem", a declarat Radu Dinescu - secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).

Acesta considera ca majorarea preturilor la biletele de avion low-cost nu va schimba "mare lucru" in ceea ce priveste redistribuirea pasagerilor.

"Oricum, nu concuram de pe pozitii egale. Sunt oameni care nu se urca in avion, sunt altii care nu se urca in autocar. In general, lumea foloseste autocarele pentru distante de 1.000 de km si putin peste. Practic, fiecare segment are clientul lui", a spus Dinescu.

Parerea acestuia este impartasita si de directorul companiei de transport pasageri Atlassib, Daniel Micu.

"Sunt doua segmente destul de diferite. Insa vizandu-i pe cei care aleg sa zboare cu low-cost-urile doar din considerente de pret, exista posibilitatea ca ei sa migreze spre tarife mai mici, respectiv spre autocare", potrivit lui Micu.

"In rest cine zboara cu avionul pentru ca asa vrea el, nu isi va schimba optiunea. Intr-adevar romanii sunt sensibili la variatiile de pret, mai ales dat fiind contextul economic", a mai adaugat acesta.

De asemenea, Dinescu de la UNTRR sustine ca transportatorii rutieri si cei aerieni nu concureaza de pe pozitii egale.

"In primul rand, pentru ca operatorii aerieni nu platesc TVA si accize la combustibil, in timp ce noi platim. Nu este o problema nationala, ci una europeana. Avantajul este absolut imens pentru transportatorii aerieni, pentru ca circa 50% din pretul combustibilului este rezervat TVA-ului si accizelor", a spus Dinescu.

"Apoi ponderea carburantului in costurile de operare este de 30-40% pentru noi de exemplu. In masura in care costurile sunt direct cu 50% mai mici pentru ei, efectul pe care l-ar avea asupra noastra este relativ mititel", a adaugat acesta.

In acelasi timp, daca este sa ne gandim la o posibila migrare a unei mici cote de pasageri de la low-cost la autocar, mai exista si posibilitatea ca low-cost-urile sa "fure" din pasagerii companiilor de linie care opereaza pe Otopeni, mai ales cand destinatiile se suprapun.

"Este normal ca operatorii low-cost sa atraga cativa pasageri de la companiile de linie. Dar ar fi o reactie umana normala. Anul 2012 este apocaliptic din punct de vedere economic. Toti vor sa isi optimizeze costurile. Chiar si marile corporatii, iar asta inseamna migrarea sprelow-cost", a declarat Sherif Ussama, directorul general al operatorului local low-cost Blue Air.

baneasa bucuresti dinescu untrr transportatorii rutieri aerieni
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1073 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013294 (s)