News Flash:

Misterul MH370. Ce au gasit dronele subacvatice pe fundul Oceanului Indian in timp ce cautau epava avionului disparut in 2014

8 Mai 2018
777 Vizualizari | 0 Comentarii

In timp ce cautarile subacvatice ale epavei zborului MH 370, operat de Malaysia Airlines, se dovedesc a fi sortite esecului, operatiunile sunt aproape de a rezolva insa doua mistere din secolul XIX.

Sonarele dronelor subacvatice au scos la lumina epavele a doua vase disparute sub valuri in urma cu doua veacuri, scrie The Guardian.

Specialistii in istorie maritima au publicat joi o lista scurta a posibilelor identitati ale celor doua naufragii, ale caror relicve zac pe fundul Oceanului Indian, descoperite in perimetrul de 710.000 kilometri patrati din prima etapa de cautari a Boeingului 777.

Relicvele au fost gasite in 2015, la 2.300 de kilometri distanta de Australia, insa abia acum au fost facute publice mai multe detalii legate de aceste doua ambarcatiuni esuate pe fundul oceanului.

Unul dintre vase, care transporta carbuni, a apartinut cel mai probabil Marii Britanii, potrivit unui raport al Muzeului Australian de Vest. Numele lui: W Gordon sau Magdala. Aceste doua nume ipotetice corespund unor registre vechi din secolul XIX.

W Gordon calatorea din Scotia spre Australia, cand, in 1877, a disparut, avand la bord un echipaj de zece membri. Conform registrului din arhiva, Magdala ar fi naufragiat in 1882, in timp ce naviga din Tara Galilor cu destinatia Indonezia.

Istoricii cred ca vasul s-a scufundat din cauza unor explozii. In epoca, cargourile de carbuni explodau adesea din cauza contactului dintre roca combustibila si emanatiile de gaz metan care se acumulau sub puntea vasului, facand carbunele – supraincalzit si de lumina solara - sa arda spontan.

Cealalta epava, tot un cargou de carbuni, gasita pe 19 decembrie 2015, este cel mai probabil vasul West Ridge, care s-a scufundat in timpul unei calatorii din Anglia spre India, in 1883, cu douazeci si opt de marinari la bord, se mentioneaza in raportul istoricilor.

Ultimul anunt

Compania americana Ocean Infinity, care detine nava de cautari subacvatice Seabed Constructor, aflata sub pavilion norveguian, a epuizat zona prioritara de 25.000 de kilometri patrati in operatiunea deja utopica de cautare a epavei zborului MH370.

Prima etapa de cautari, debutata la inceputul acestui an, a avut loc in largul coastelor orasului portuar australian Perth.

Acum, expertii Ocean Infinity se vad nevoiti sa extinda aria, in timp ce operatiunea va intra in aceasta saptamana in faza finala, dupa patru ani de cercetari zadarnice a Boeingului 777 disparut fara urma in drumul sau din Kuala Lumpur spre Beijing.

Perimetrul initial de 25.000 de kilometri patrati fusese furnizat de Biroul austrlian pentru Siguranta Transporturilor, care a desfasurat anterior propria investigatie.

Potrivit contractului incheiat intre Ocean Infinity si guvernul Malaeziei, Seabed Constructor va fi platita cu 20 de milioane de dolari daca avionul va fi gasit in primii 5.000 de kilometri patrati, 30 de milioane de dolari daca va fi gasit in 10.000 de kilometri patrati, si 50 de milioane de dolari daca va fi gasit in suprafata de 25.000 de kilometri patrati. Daca aeronava va fi gasita dincolo de aceasta suprafata, Ocean Infinity va primi 70 de milioane de dolari. Iar daca nu va fi gasita, compania nu va primi niciun ban.

Pe 8 martie 2014, 239 de pasageri aflati la bordul unui Boeing 777 au disparut fara urma in timpul unei calatorii intre Kuala Lumpur si Beijing. In ciuda celei mai scumpe cautari subacvatice din istorie, locatia prabusirii avionului ramane inca o enigma.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cautarile subacvatice mh 370 malaysia airlines mistere specialistii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1286 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026017 (s)