News Flash:

Misterul MH370. Nava care cauta epava aeronavei a disparut timp de trei zile de pe radar

6 Februarie 2018
171 Vizualizari | 0 Comentarii

Seabed Constructor, nava apartinand firmei de cercetari submarine Ocean Infinity, care cauta epava zborului MH370, a dispaut timp de trei zile de pe radar.

Cotidianul britanic The Guardian scrie ca nava, angajata de guvernul Malaeziei, pare a-si oprit fara nicio explicatie sistemul de monitorizare prin satelit.

Ambarcatiunea s-a „evaporat” de pe radar pe 1 februarie, pentru ca trei zile mai tarziu, duminica, 4 februarie, sa reapara pe ecranele de urmarire, in afara zonei de cautare si in drum spre portul australian Fremantle, pentru realimentare cu combustibil.

Nici autoritatile malaeziene, nici compania Ocean Infinity nu au oferit pana acum o explicatie legata de aceasta situatie, in ciuda insistentelor rudelor celor disparuti in zborul MH370, noteaza jurnalistii britanicii.

In decursul celor trei zile, teoriile conspiratiei s-au tinut lant pe retelele de socializare. Unii dintre utilizatori au scris ca nava s-a abatut de la ruta de cautare pentru a scoate din adancuri o comoara ramasa in urma unui accident naval din 1911.

Kevin Rupp, unul dintre cei insarcinati cu monitorizarea navei Seabed Contructor, a spus ca speculatiile nu isi au rostul si ca, cel mai probabil, echipajul a hotarat sa decupleze sistemul radar pentru a menaja familiile celor disparuti de tribulatii inutile, in cazul in care ar fi depistat niste piste care s-ar fi dovedit pana la urma a fi false.

Pe 8 martie 2014, 239 de pasageri aflati la bordul unui Boeing 777 au disparut fara urma in timpul unei calatorii intre Kuala Lumpur si Beijing. In ciuda celei mai scumpe cautari subacvatice din istorie, locatia prabusirii avionului ramane inca o enigma.

Cautarile, desfasurate pe o suprafata de 120.000 km2 in sudul Oceanului Indian, in largul Australiei, pe baza analizei traiectoriei posibile a aparatului, nu au scos la iveala nicio urma a aeronavei.

Cautarile pe mare, cele mai ample din istorie, desfasurate sub conducerea Australiei, in cooperare cu Malaezia si China, tara de unde proveneau majoritatea victimelor, au fost suspendate in ianuarie 2017.

Conform unui acord cu guvernul malaezian, firma Ocean Infinity nu va fi remunerata decat daca va reusi sa gaseasca avionul sau cutiile negre, in caz de succes urmand sa primeasca pana la 70 milioane de dolari (58 milioane de euro).

Noua zona de cautari se intinde pe 25.000 km2, la nord de precedenta, in sudul Oceanului Indian.

Operatiunile vor dura cel mult trei luni.

Nava Seabed Constructor, sub pavilion norvegian, este echipata cu opt drone dotate cu sonare si cu camere de filmare, capabile sa coboare pana la adancimi de 6.000 metri. 

Intre teoriile legate de misterul MH370 se numara aceea ca avionul a avut o defectiune mecanica sau ca a fost deviat in mod intentionat de la traiectoria sa. Mai multi anchetatori cred ca cineva a deconectat in mod intentionat transponderul aeronavei, inainte de a ii devia traiectoria cu mii de kilometri deasupra Oceanului Indian.

Cel putin trei piese de avion colectate din insule ale Oceanului Indian si de pe coasta de est a Africii au fost confirmate ca apartinand aeronavei disparute.

La inceputul lunii octombrie 2017, biroul australian pentru Siguranta Transporturilor (ATSB) a prezentat marti concluziile raportului final despre tragedia aviatica.

Raportul abunda in detalii semnificative legat de misiunea de cautare, insa nu aduce aspecte concludente in privinta locului unde s-ar afla epava aeronavei.

In ianuarie, dupa 1.046 de zile de cautari, ancheta a fost suspendata, provocand furie printre rudele indoliate ale pasagerilor.

Suspendarea a survenit in urma unei operatiuni subacvatice nereusite la 2.800 de kilometri distanta in largul coastei Australiei de Vest. In timpul operatiunii, a fost folosit un detector sonic de 160 de milioane de dolari. Chiar daca nu au fost gasite noi dovezi privind locatia avionului, misiunea subacvatica a ajutat, totusi, la eliminarea unei mari portiuni din ocean in privinta locurilor cu „probabilitate ridicata” in care s-ar fi prabusit aeronava.

Acest lucru, subliniaza ATSB, inseamna ca intelegerea zonei de prabusire „este mai buna decat a fost vreodata”.

In urma cautarilor, o reanaliza a imaginilor din satelit a restrans zona in care s-ar putea afla epava la o suprafata mai mica de 25.000 de kilometri patrati, se mai arata in raportul ATSB.

Tot in octombrie, cealalta agentie guvernamentala australiana care se ocupa de cautarea zborului MH370, Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization, a dat publicitatii un raport separat. Raportul subliniaza ca ipoteza legata de intervalul de timp in care aeronava companie Malaysia Airlines a disparut – intre martie si aprilie 2014 – ramane relevanta, dar nu ofera nicio perspectiva legata de locatie.

In august, autoritatile australiene au facut publice mai multe imagini surprinse din satelit, care arata 12 obiecte care plutesc in apropiere de locul in care se crede ca s-a prabusit avionul Malaysia Airlines MH370.

Fotografiile au fost facute la 2 saptamani de la disparitia zborului, pe 8 martie 2014. Imaginile au fost analizate de ATSB. Cercetatorii au folosit imaginile pentru a determina o noua zona de cautare a avionului disparut, o suprafata de 5.000 de kilometri patrati, la nord de zona in care au avut lo cautarile initiale.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

seabed constructor cercetari ocean infinity mh370 radar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0915 (s) | 34 queries | Mysql time :0.029643 (s)