News Flash:

Misterul tragediei aviatice MH370: operatiunile de cautare a epavei, reluate. O companie americana isi va incerca „norocul”

4 Ianuarie 2018
276 Vizualizari | 0 Comentarii

A fost reluata cautarea avionului MH370. O nava de cercetare a parasit Africa de Sud cu directia Australiei, in largul coastelor Perthului.

Ambarcatiunea apartine companiei de cautari subacvatice Ocean Infinity din Statele Unite, care a fost angajata de guvernul malaezian pentru a cauta ramasitele aeronavei MH370, prabusita in 2014, unul dintre cele mai mari mistere aviatice din istorie.

Nava „Seabed Constructor”, inchiriata de la o companie norvegiana, va ajunge in Perth pe 7 februarie, relateaza The Guardian.  

Pe 8 martie 2014, 239 de pasageri aflati la bordul unui Boeing 777 au disparut fara urma in timpul unei calatorii intre Kuala Lumpur si Beijing. In ciuda celei mai scumpe cautari subacvatice din istorie, locatia prabusirii avionului ramane inca o enigma.

La inceputul lunii octombrie 2017, biroul australian pentru Siguranta Transporturilor (ATSB) a prezentat marti concluziile raportului final despre tragedia aviatica.

Raportul abunda in detalii semnificative legat de misiunea de cautare, insa nu aduce aspecte concludente in privinta locului unde s-ar afla epava aeronavei.

In ianuarie, dupa 1.046 de zile de cautari, ancheta a fost suspendata, provocand furie printre rudele indoliate ale pasagerilor.

Suspendarea a survenit in urma unei operatiuni subacvatice nereusite la 2.800 de kilometri distanta in largul coastei Australiei de Vest. In timpul operatiunii, a fost folosit un detector sonic de 160 de milioane de dolari. Chiar daca nu au fost gasite noi dovezi privind locatia avionului, misiunea subacvatica a ajutat, totusi, la eliminarea unei mari portiuni din ocean in privinta locurilor cu „probabilitate ridicata” in care s-ar fi prabusit aeronava.

Acest lucru, subliniaza ATSB, inseamna ca intelegerea zonei de prabusire „este mai buna decat a fost vreodata”.

In urma cautarilor, o reanaliza a imaginilor din satelit a restrans zona in care s-ar putea afla epava la o suprafata mai mica de 25.000 de kilometri patrati, se mai arata in raportul ATSB.

Tot in octombrie, cealalta agentie guvernamentala australiana care se ocupa de cautarea zborului MH370, Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization, a dat publicitatii un raport separat. Raportul subliniaza ca ipoteza legata de intervalul de timp in care aeronava companie Malaysia Airlines a disparut – intre martie si aprilie 2014 – ramane relevanta, dar nu ofera nicio perspectiva legata de locatie.

In august, autoritatile australiene au facut publice mai multe imagini surprinse din satelit, care arata 12 obiecte care plutesc in apropiere de locul in care se crede ca s-a prabusit avionul Malaysia Airlines MH370.

Fotografiile au fost facute la 2 saptamani de la disparitia zborului, pe 8 martie 2014. Imaginile au fost analizate de ATSB. Cercetatorii au folosit imaginile pentru a determina o noua zona de cautare a avionului disparut, o suprafata de 5.000 de kilometri patrati, la nord de zona in care au avut lo cautarile initiale.

Pana acum, singurul indiciu despre soarta avionului este o bucata de metal, care a fost adusa de valuri pe insula Reunion, la peste 3.700 de kilometri de locul in care aveau loc cautarile. Investigatorii francezi au confirmat ca bucata de metal a facut parte din avionul Malaysia Airlines.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mh370 nava cercetare australiei perthului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1264 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024710 (s)