News Flash:

Motivul pentru care caile ferate sunt umplute cu pietre ascutite

7 Martie 2018
200 Vizualizari | 0 Comentarii

Pietrele de pe calea ferata sunt numite balast si au fost puse acolo cu un scop precis. De cele mai multe ori sunt inchise la culoare si din cauza depozitelor reziduale acumulate in timp.

Acestea sunt puse pe linia de cale ferata pentru a ajuta la stabilitate, preiau si amortizeaza socurile si vibratiile ce se produc in timpul circulatiei trenurilor.

Pietrele ajuta la stabilitatea traverselor de cale ferata, care pot fi din lemn, beton armat sau metal. Traversele ajuta la mentinerea unui control mai ferm a pieselor liniei ferate.

Un alt rol este acela de a prelua din sarcinile transmise traverselor, dar asigura si o mai buna stabilitate in plan transversal si longitudinal. Existenta lor ajuta la reducerea posibilitatilor de inghet a platformei caii ferate, potrivit libertateapentrufemei.ro.

Starea jalnica a infrastructurii CFR. Se circula mai incet decat pe vremea lui Carol al II-lea

Incidentul produs miercuri la Ploiesti atrage din nou atentia asupra starii jalnice in care se afla calea ferata, din Romania. Viteza medie comerciala este de 40 - 45 de kilometri pe ora, in scadere fata de anul trecut.

Se circula mai incet chiar si fata de vremea lui Carol al II-lea. Partea proasta este ca lucrurile se vor inrautati in conditiile in care nu se investeste aproape deloc in calea ferata.

Desi are un buget de peste 1 miliard de euro in 2017, Compania CFR Infrastructura nu reuseste sa creasca viteza trenurilor. Anul trecut, se circula, in medie, cu 50 de kilometri pe ora, iar in acest an, din cauza uzurii sinelor, trenurile se misca si mai incet  cu 40-45 kilometri pe ora.

Pe anumite tronsoane cu restrictii, circula mai incet ca o caruta.

Lucian Sova, ministrul Transporturilor: “Se circula in medie cu 25 de kilometri pe ora”

Explicabil de ce calatorii refuza sa mai ia trenul pe astfel de rute, care au devenit neprofitabil. Ca sa salveze aparentele, autoritatile au decis sa le taie de pe harta operationala. Vor fi anulate defintiv 14 trenuri.

Iar investitiile in infrastructura s-au blocat in licitatii si studii de fezabilitate. Asa se face ca expertii invitati la Comisia de Infrastructura a Parlamentului vorbesc despre un dezastru pe care nu avem cum sa-l mai oprim.

Trenurile de marfa resimt deja dezastrul. Circula in medie cu pana la 18 kilometri pe ora. Adica, de la granita cu Ungaria, pana la Constanta ajung intr-o saptamana. Pe vremea lui Carol al II-lea, ajungeau in cel mult 4 zile.

Iar liniile CFR se modernizeaza cu aceeasi viteza de melc. Anul acesta ministerul Transporturilor promite doar un tronson de cale ferata in zona Curtici, unde vom circula cu 120 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu acest ritm, vom moderniza cei 20 de mii de kilometri de cale ferata in peste 100 de ani.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pietrele calea ferata balast scop precis depozitelor reziduale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1162 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019037 (s)