News Flash:

O echipa romaneasca a fabricat prima locomotiva hibrid: „Evita in totalitate poluarea”

4 Martie 2018
157 Vizualizari | 0 Comentarii

In timp ce infrastructura feroviara este la pamant, pasarelele se prabusesc si trenurile au mereu intarzieri, cativa ingineri din Constanta se mandresc cu o realizare revolutionara.

Sustin ca au fabricat prima locomotiva hibrid, din lume care este folosita, deja in port. Inventia a atras si atentia mai multor companii din Vest, interesate sa cumpere modelul.

Locomotiva hibrid a luat nastere dintr-una diesel. Inginerii au pastrat de la sasiul, cabina si rezervoarele de aer si combustibil si i-au adaugat un computer de bord pentru comenzi. Cel mai important este, insa, grupul electrogen care permite incarcarea in timp scurt a bateriilor.

Mecanic locomotiva: „Locomotiva functioneaza pur pe baterii, cel mai economic mod de operare. Mai are si generatorul pentru incarcarea bateriilor, dar ea functioneaza tractiunea mare doar pe sistemul de baterii li-ion 400 de volti.”

Corneliu Dica, manager de proiect: „Este o optiune, in primul rand, mult mai eficienta din punct de vedere energetic si al doilea evita in totalitate poluarea.”

Fabricarea locomotivei hibrid a costat 3,5 milioane de lei, iar jumatate din bani sunt de la buget.

Adrian Curaj, fost ministru al Educatiei si Cercetarii: „Este cea mai evoluata locomotiva din lume din punct de vedere al actiunii hibride. Este o inovare, atat ca solutie, cat si model de business, pentru ca poate fi dat kitul pentru cel din Germania, Austria, Elvetia care vrea sa isi inlocuiasca varianta clasica.”

Constructorii sustin ca mai multe tari din vestul Europei s-au aratat interesate sa cumpere inventia. Iar compania de cai ferate de la noi nu are in plan sa modernizeze infrastructura, locomotivele si vagoanele.

Mihai Radulescu, inginer proiectant: „De ce nu putem vedea asa ceva si in transportul CFR? Pentru ca, in general, in ultimii ani, societatile din cale ferata cele de stat nu au fonduri de investitii.”

Mihai Buja, mecanic locomotiva: „Nu s-a investit absolut deloc, pentru ca n-a fost interes toti cei care au fost pe functii si-au facut societati particulare si a naibii meserie nu stiu cum se face, ca alea merg, CFR-ul nu merge!”

Interesele ascunse si lipsa unei strategii pentru dezvoltarea transportului pe calea ferata au dus la un adevarat dezastru. Din cauza uzurii sinelor, trenurile de calatori circula, in medie, cu 45 de kilometri pe ora iar cele de marfa si mai incet, cu pana la 18 kilometri pe ora.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

infrastructura feroviara pasarelele trenurile intarzieri ingineri
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1226 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021787 (s)