News Flash:

Paradoxurile magistralei a IV-a de metrou: statii noi, obiceiuri vechi

5 Martie 2018
191 Vizualizari | 0 Comentarii

Magistrala a IV-a de metrou este Cenusareasa sistemului de transport subteran din Capitala, iar acest lucru se vede in modul in care este exploatata. Pusa in functiune in integralitate in 31 martie 2017, la 28 de ani de la debutul lucrarilor, linia de metrou Gara de Nord 2-Straulesti este una a paradoxurilor.

Cea mai noua magistrala de metrou din Bucuresti nu e gata. Desi au fost inaugurate cu fast, in martie 2017, ultimele doua statii (Laminorului si Straulesti) au fost private mai bine de 14 luni de sisteme de siguranta si automatizare a traficului. Aceste echipamente se instaleaza abia acum, lucrari care afecteaza circulatia trenurilor. Pana la 1 mai, bucurestenii care folosesc ruta Gara de Nord 2 – Straulesti (si retur) vor cobori la statia Jiului pentru a lua tren de la linia vecina. Acest lucru se traduce printr-un interval de succedare de 15 minute pe tronsonul Straulesti – Jiului – Straulesti (firul 1) si pe tronsonul Straulesti – Jiului – Straulesti (firul 2). Pe tronsonul Gara de Nord 2 – Jiului – Gara de Nord 2 se circula la fiecare zece minute, pe ambele fire. Explicatia este ca lucrarile programate de Metrorex necesita devierea trenurilor si organizarea circulatiei in sistem „pendula”.

Ciudat este ca Metrorex a incheiat cu Siemens Rail Automation SAU un contract de furnizare a acestor echipamente inca din ianuarie 2017. Prin acest contract, partenerul Metrorex trebuia sa livreze sistemele comandate „in decurs de 12 luni de la data inceperii executarii contractului”.  

La un an de la inaugurare, inca se fac probe. Statiile Laminorului si Straulesti au fost deschise publicului la 31 martie 2017. Desi sunt cele mai moderne din retea, ele nu au avut niciodata ecrane pentru afisarea orarului trenurilor. Aceste dispozitive au fost amplasate abia in aceasta luna, in prezent Metrorex efectuand clasicele probe de functionare, arata click.ro.

Intervalul de succedare a trenurilor este o problema. Inainte de inceperea acestor lucrari, un tren trecea prin statiile magistralei a IV-a la fiecare 12 minute, fiind cel mai mare de la metroul bucurestean. Incepand cu 1 mai 2018 intra in vigoare noul grafic de circulatie, iar Metrorex promite ca vom avea un tren in statii la fiecare opt minute. Opt minute inseamna mult dimineata, cand calatorii merg la serviciu. Pe celelalte magistrale intervalul de succedare la orele de varf e de 2-3 minute, insa aceasta masura nu garanteaza un trafic fluent in subteran, iar explicatia e simpla. Metrorex nu asigura acelasi program de succedare in statiile de legatura (conexiuni intre magistrale), ceea ce conduce la supraaglomerari.

Un exemplu graitor este statia Piata Victoriei 1 (legatura cu Piata Victoriei 2) intre orele 16.45-18.30, unde peroanele se aglomereaza din cauza ca trenurile spre Pantelimon sau Dristor nu circula la fel de bine ca metroul care vine din Pipera.

Trenuri vechi de 35-40 de ani. Cele mai noi statii de metrou din Bucuresti nu beneficiaza de trenuri noi. Pe tronsonul Gara de Nord 2 – Straulesti circula doar vechile trenuri de tip IVA, fabricate la Arad. Oficialii Metrorex au preferat sa le modernizeze si sa le adapteze la calea de rulare, in loc sa le inlocuiasca, iar explicatia e, fireste, de natura financiara.

Parcarea de la Straulesti bate pasul pe loc. Parcajul de tip park&ride de la Straulesti, care ar fi trebuit inaugurat in acelasi timp cu cele doua statii de metrou, este departe de a fi finalizat. Gandit ca o solutie de fluidizare a traficului la suprafata, prin incurajarea soferilor care tranziteaza Capitala sa-si lase autovehiculele aici si sa continue calatoria cu metroul, parcajul e si azi un munte din beton. Metrorex a dat vina pe RATB pentru intarzierea lucrarilor, insa azi abia vezi cate un muncitor zgribulit la treaba.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

magistrala metrou cenusareasa transport subteran capitala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1056 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024324 (s)