News Flash:

Povestea lui Calin Rovinescu Ceo-ul Air Canada cu salariu de 1 milion de euro pe an

23 Noiembrie 2011
1053 Vizualizari | 0 Comentarii
Calin Rovinescu

Călin Rovinescu are 55 de ani şi a plecat din România în urmă cu jumătate de secol. Acum este preşedintele şi CEO-ul Air Canada, cea mai mare companie aeriană din ţara care l-a adoptat.


Rovinescu a emigrat în 1961, dar spune că îşi aminteşte cu drag de copilăria petrecută în Capitală. "Am ajuns în Canada la vârsta de cinci ani, alături de familia mea. Încă păstrez amintiri plăcute legate de anii copilăriei, petrecuţi la Bucureşti", a povestit el pentru gândul. De atunci, el s-a întors o singură dată în ţără, într-o delegaţie a guvernului canadian, din anul 1996. Interviul s-a purtat în limba engleză.


CEO-ul Air Canada nu a mai revenit în ţară, însă a profitat de întâlnirea cu un diplomat român pentru a se pune la curent cu evenimentele din ţară. "Anul trecut, la Ottawa, am avut plăcerea de a mă întâlni cu Elena Ştefoi, ambasadorul României în Canada. Excelenţa sa mi-a relatat despre progresele şi noutăţile din ţară", a precizat el.


Călin Rovinescu, omul care a ocupat o poziţie cheie în cele mai tensionate momente ale companiei, a povestit pentru gândul ce planuri are pentru cea mai mare companie aeriană din Canada, dar şi care sunt dificultăţile pe care le-a întâmpinat pe parcursul celor 24 de ani dedicaţi companiei.


Rovinescu, în prezent preşedinte şi CEO, a început să lucreze la Air Canada ca avocat, în 1987, în momentul în care statul canadian a decis să privatizeze compania, pe fondul nevoii atragerii unor surse adiţionale de capital care să susţină modernizarea şi extinderea flotei aeriene.


Zece ani mai târziu, Rovinescu făcea parte din echipa care a apărat compania de o preluare forţată. Eforturile sale au fost răsplătite şi s-a alăturat, la scurt timp după, echipei executive. Noua funcţie îl făcea responsabil de managementul loialităţii, de operatorii regionali ai companiei, precum şi de mentenanţă, reparaţii şi revizii. "În paralel mai deţineam şi alte funcţie corporatiste şi mă ocupam, printre altele, de dezvoltarea şi strategia companiei", îşi aminteşte Rovinescu.


În perioada 2003-2004, Rovinescu a fost însărcinat cu supravegherea operaţiunilor. "Cercul a fost închis de numirea mea drept CEO, în 2009", spune Rovinescu. Acesta are în prezent un salariu anual de 1,4 milioane de dolari canadieni pe an (în jur de un milion de euro), la care se adaugă bonusurile, potrivit Bloomberg.


Spre comparaţie, compania autohtonă Tarom, a înregistrat anul trecut pierderi de 80 de milioane de euro, în creştere cu peste 40% faţă de anul precedent, când operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de aproximativ 55 de milioane de euro. Tarom operează curse către 53 de destinaţii din Europa, Asia şi Africa, precum şi către oraşele mari din România precum Bucureşti, Timişoara sau Cluj-Napoca. Anul trecut, circa 2,2 milioane de persoane au zburat cu operatorul aerian român.


Rovinescu şi-a stabilit patru priorităţi care, în opinia sa, vor ajuta la transformarea companiei aeriene într-un "campion global".


În primul rând, pentru a deveni cât mai competitiv cu putinţă în ceea ce priveşte preţurile, trebuie să îţi pui finanţele în ordine, apreciază Rovinescu. "Ca la orice structură, începi cu fundaţia", a declarat el.


Apoi, trebuie să lucrezi la angajamentele pe care ţi le-ai luat faţă de clienţi. Aici, Rovinescu mizează pe serviciile premium. "Serviciile şi dotările de la bordul aeronavelor noastre sunt doar unul dintre motivele pentru care Air Canada a fost numit, doi ani la rând, cea mai bună companie aeriană internaţională din America de Nord, în cadrul prestigioaselor premii Skytrax World Airline", a explicat el.


A treia mare provocare definită de Rovinescu este cultura companiei, felul în care este ea percepută de clienţi, dar şi modul în care relaţionează cu publicul larg.


Al patrulea element al transformării presupune specularea poziţiei georgrafice de care se bucură Canada. "Poziţia geografică a Canadei o plasează la intersecţia rutelor de trafic internaţional", a explicat CEO-ul companiei. "Pentru a crea un hub global ai nevoie de servicii, o reţea şi un o poziţie geografică avantajoasă", a conchis Rovinescu.

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0840 (s) | 24 queries | Mysql time :0.010665 (s)