News Flash:

Ryanair renunta la unele piete si schimba strategia pentru estul Europei

5 Decembrie 2018
63 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6528 RON (+0.0033)
USD: 4.0873 RON (+0.0104)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Conducerea operatorului low-cost Ryanair schimba foaia in discutiile cu sindicatele: pentru a evita respectarea concesiilor facute in urma grevelor si mentionate in noile contracte colective de munca, sefii companiei vor renunta la unele piete si ameninta ca vor muta mare parte din activitati pe subsidiara Ryanair Sun.

E o divizie separata ultra low cost, care opereaza in Polonia, dar care are rezultate bune. Iar angajatii acestei subsidiare vor fi platiti in baza unor contracte de tip PFA. Cei care se opun, ar urma sa fie concediati.

In acest fel, operatorul impusca doi iepuri. Scapa de gura sindicatelor si isi sporeste si prezenta in estul Europei.

E o decizie care nu le pica bine sindicatelor, dar operatorul e pregatit sa mearga inainte.

Ryanair sustine ca toate contractele salariatilor care vor lucra in subsidiara poloneza a Ryanair vor fi modificate dupa modelul celor deja existente acolo.

Adica, vor fi contracte individuale de munca, de prestari servicii. In acest fel, angajatii nu vor avea reprezentarea intr-un sindicat care sa apere drepturile. Practic nu vor mai fi angajati ci parteneri de afaceri.

Avantajele, potrivit companiei low-cost, e ca vor primi mai multi bani in mana.

Kenny Jacobs, CMO Ryanair: „Ma astept ca sindicatele sa spuna lucruri negative despre acest plan, dar asa functioneaza pietele din Polonia, asa sunt construite contractele”.

Dezavantajele insa exista - in baza noilor contracte, angajatii nu vor beneficia de anumite drepturi precum concediu medical platit.

Cine nu semneaza, are doua optiuni: fie accepta mutarea in alta tara, precum Germania sau Marea Britanie, ceea ce presupune intrarea pe alte rute, sau va ramane fara lucru in Polonia.

Cateva sute de membri ai echipajelor de bord din Polonia s-au grupat intr-un mic sindicat, dar demersul nu e recunoscut la varful companiei.

Justyna Boczkur, lider de sindicat: „Avem familii, avem ipoteci de platit in Polonia, oamenii vor sa ramana aici. Vor sa lucreze tot pentru Ryanair, dar nu stiu ce are de gand compania cu noi, asta e cea mai dificila parte din situatia creata. In aceste conditii, salariatii nu vor avea de ales decat sa semneze noile contracte”.

Analistii sustin ca, pe de o parte, Ryanair a mimat pe parcursul anului o responsabilitate sociala in discutiile cu sindicatele.

Dar avea deja un plan in minte, acela de a lucra cu salariati ale caror drepturi sa nu fie aparate de nimeni. Si nu se ferea sa-l foloseasca pe post de amenintare. Cand pilotii irlandezi amenintau anul acesta ca se vor alatura grevelor, compania anunta ca va reduce capacitatile din Irlanda si va oferi solutii de relocare a angajatilor chiar la Ryanair Sun. Deocamdata, subsidiara ultra-low-cost opereaza numai in Polonia, iar operatorul irlandez a refuzat sa spuna daca va fi extinsa si in alte tari din regiune.

Numarul aeronavelor operate de subsidiara Ryanair Sun vor creste anul viitor de la 5 la 20, deci sucursala e competitiva.

Sefii companiei declarau prin vara ca vor sa creasca afacerile Ryanair Sun si pe cele ale subsidiarei austriece Laudamotion cat mai rapid posibil. Iar investitorii erau asigurati prin octombrie ca cele doua unitati vor fi responsabile in mare parte de cresterea companiei. Cu planuri de achizitie de peste 200 de aeronave in urmatorii cinci ani, Ryanair are capacitatea de a-si spori prezenta in estul si centrul Europei cu cele doua subsidiare.

Promovand un model ultra-low-cost, va deveni astfel un rival extrem de competitiv pentru compania maghiara Wizz Air.

Si daca va reusi sa mute aeronavele si echipajele de bord rapid intre aeroporturi, atunci va avea printre cele mai mici costuri de operare din Europa, un mare avantaj in fata rivalilor.

Pentru a-si duce la indeplinire planurile, Ryanair mai are, insa, de trecut peste un singur hop. De la 1 ianuarie, in Polonia intra in vigoare o lege care le da puteri sporite salariatilor in raport cu angajatorii. Intre altele, acestia vor putea sa se reuneasca intr-un sindicat mult mai usor. Asta ar putea reprezenta o speranta pentru angajatii Ryanair.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sindicatele respectarea concesiilor contracte colective sun low cost
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3756 (s) | 34 queries | Mysql time :0.065337 (s)