News Flash:

Secretul urias care sta in spatele constructiei Transfagarasanului. Care a fost cea mai mare teama a lui Nicolae Ceausescu

19 Februarie 2018
1225 Vizualizari | 0 Comentarii

Un drum sapat in munti, de o frumusete care iti taie respiratia - Transfagarasanul ascunde un secret, care a generat ideea construirii sale in mintea dictatorului Nicolae Ceausescu.

Daca ar fi sa analizam trecutul si prezentul, drumul din munti este un record - construit in aproape cinci ani, in conditii greu de imaginat, cu o coordonare perfecta, Transfagarasanul da clasa autostrazilor de miliarde de euro, care de cele mai multe ori raman un desen pe hartie.

Motivul din spatele constructiei sale a fost teama lui Nicolae Ceausescu de o invazie URSS-ului. Dupa ce rusii au invadat Cehoslovacia in 1968, Romania era o tinta in vizorul armatei rosii, iar dictatorul roman nu voia sa fie luat pe nepregatite.

In acel an (1968) in muntii Fagarasului nu se putea trece nici macar pe cal, iar o posibila invadare a rusilor ar fi avut o finalitate precisa pentru Romania.

In cifre, statisticile suna spectaculos: trei milioane de tone de roca au fost dislocate cu ajutorul a sase mii de tone de dinamita. Acest drum a fost dus pana la altitudinea de 2.042 de metri si serpuit peste 830 podete si 27 viaducte. Aproape 5 ani exploziile dinamitelor au rasunat in munti, odata cu tarnacoapele care nu se opreau nici iarna.

Dar, atunci cand vom merge pe acest drum sa ne aducem, macar in treacat aminte de vietile celor care au sfarsit pentru construirea lui!

Un drum judetean din Vrancea „dispare” cand ploua. Apa se revarsa din gropi si acopera asfaltul

Un drum judetean din Vrancea „dispare” cand ploua din cauza gropilor numeroase, pline cu apa. Intre localitatile Balesti si Mihalceni, masinile nu mai pot circula dupa ploaie, iar soferii fie merg pe rute ocolitoare, fie risca sa ramana blocati in mijlocul apei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Drumul judetean 202F, intre Balesti si Mihalceni este plin de gropi pe o portiune de sapte kilometri. De-a lungul anilor, gropile s-au transformat in adevarate cratere care pun in pericol circulatia. Situatia devine critica dupa fiecare ploaie deoarece gropile sunt acoperite cu apa.

Localnicii au protestat de mai multe ori pentru a cere administratorului drumului sa ia masuri, insa protestele nu au avut succes.

Pentru a nu isi strica masinile, soferii ocolesc zona, chiar daca lungsc drumul cu aproximativ 15 kilometri.

„Este jale, este strigator la cer. Asta este Romania. Drumul este extraordinar de prost, este de vreo cativa ani asa, de patru-cinci ani, in care nu s-a facut nimic, nimic. Este pur si simplu dezastru. Trebuie sa schimbam pivoti, bucse mereu. Cand ploua nu putem sa iesim cu masinile de aici... daca mai trecem cred ca ne rupem masinile. Nu poti sa mergi nici cu bicicleta pe aici, dar cu masina. Uitati, intra toata roata in apa”, s-a plans unul dintre localnici.

Primarul comunei Balesti, Victor Alecu, spune ca in ultimii ani a avut discutii si solicitari scrise catre autoritatile judetene pentru reabilitarea drumului.

„In urma cu 10 ani cred ca s-a facut ultima asfaltare, de atunci au mai fost doar plombari. In ultimii ani am facut interventii, discutii, le-am spus celor care m-au ascultat ca nu mai merge cu carpeala, trebuie sa facem o reparatie de la zero care costa foarte multi bani”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, primarul comunei Balesti, Victor Alecu.

Reprezentantii Consiliului Judetean Vrancea au anuntat ca, anul acesta, drumul va fi, in sfarsit, reparat. DJ 202F a fost prins intr-un proiect de modernizare a unor drumuri din judet, finantarea fiind asigurata de Guvernul Romaniei, prin Ministerul Dezvoltarii Regionale Administratiei Publice si Fondurilor Europene, in cadrul Programului National de Dezvoltare Locala 2017-2020.

„Consiliul Judetean Vrancea a demarat deja procedurile de achizitie publica pentru serviciile de proiectare si lucrarile de executie pentru acest drum. Aceasta investitie are valoarea totala de 13,5 milioane de lei, proiectul fiind inclus intr-un amplu proiect de modernizare a drumurilor judetene”, a anuntat purtatorul de cuvant CJ Vrancea, Mihaela Girleanu.

In 2018, Consiliul Judetean Vrancea si-a propus sa reabiliteze 40 de drumuri judetene, cu bani de la bugetul propriu si din surse europene, valoarea totala a investitiei fiind de 708.999.791 lei.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

ceausescu_1.JPG
drum sapat munti frumusete transfagarasanul secret nicolae ceausescu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2402 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023884 (s)