News Flash:

Sistemul all-inclusive, "marul discordiei" in industria turismului. Vezi parerile pro si contra

16 Martie 2012
952 Vizualizari | 0 Comentarii
Cu sau fara all-inclusive? Aceasta pare sa fie marea dilema a industriei turismului in aceste zile, avand in vedere ca o declaratie recenta a ministrului Turismului a declansat un lant de reactii in randul patronatelor. In timp ce oficialul sustine implementarea regimului, vocile din industrie nu se pun inca de acord daca "all inclusive-ul" este profitabil sau nu.

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Cristian Petrescu, a spus saptamana trecuta, la Targul de Turism de la Berlin, ca hotelierii de pe litoral nu vor sa introduca sistemul all inclusive, intrucat acestia castiga mai mult din mancarea vanduta separat.

Ca reactie la afirmatiile oficialului, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Mohammad Murad a spus ca regimul "all inclusive" este pe punctul de a fi desfiintat la nivelul UE intrucat incurajeaza obezitatea, consumul de alcool si risipa.

De asemenea, Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) a spus ca unitatile de cazare de pe litoralul romanesc nu au structura necesara pentru a sustine doua-trei restaurante proprii care sa sustina diversitatea.

"Nu poti sa spui ca hotelierii romani nu vor all inclusive. Ganditi-va ca in loc sa vanda cu 3 lei cazare cu mic dejun, ar dori sa vanda cu 10 lei. Ar incasa efectiv 10 lei daca ar mai vinde doua mese, de exemplu", a spus Corina Martin.

"Trebuie sa vindem in hoteluri ceea ce vrea turistul roman, care nu vrea sa fie legat de hotel. Din pacate, structura hotelurilor noastre de pe litoral nu permite ca acelasi hotel sa aiba 3-4 restaurante. Nu poti sa il obligi pe turistul roman sa manance de dimineata pana seara la acelasi restaurant. El vrea si la pizzarie si la taverna si la pescarie si la un beach-bar", a spus sefa ANAT.

Subiectul "all inclusive" a continuat insa sa suscite reactii si joi, la deschiderea oficiala a Targului de Turism al Romaniei, din Bucuresti.

Astfel, ministrul Petrescu si-a mentinut punctul de vedere cu privire la acest regim, sustinand pe de o parte si faptul ca intr-adevar unele hoteluri nu au structura necesara pentru a sustine acest serviciu.

"Ca sa oferi all-inclusive in Romania trebuie sa ai genul de structura care se preteaza. Acest sistem poate sa se preteze sau nu pentru anumite structuri de cazare. Este problema fiecaruia cat vrea sa bea si sa manance, e problema hotelierilor daca sa ofere sau nu acest tip de servicii. Poate le-ar aduce mai multi turisti. Eu nu prefer all-inclusive, pentru ca imi place diversitatea. Dar daca nu e genul meu de a face turism nu inseamna ca altii nu il practica", a afirmat Cristian Petrescu.

"Eu nu prefer all inclusive, pentru ca imi place diversitatea. Dar daca nu e genul meu de a face turism nu inseamna ca altii nu il practica. Ar putea incuraja obezitatea daca ai avea acest regim de viata permanent. Nu cred ca incurajeaza", a mai spus oficialul.

Parea ministrului este impartasita si de Dan Matei Agathon, presedintele Federatia Patronatelor din Turism si Servicii, care considera ca turismul romanesc are nevoie de sistemul all inclusive pentru a deveni mai atractiv si pentru a putea concura cu pietele care au dezvoltat acest sistem.

"Nu vom putea sa atragem numerosii turisti straini care cauta bilete all inclusive daca nu punem la punct oferte asemanatoare cu cele din Turcia, Grecia sau chiar Bulgaria", a spus acesta.

Astfel Agathon ii contrazice pe colegii sai.

"Declaratiile referitoare la obezitatea sau alcoolismul nascut din all inclusive sunt cel putin neavenite. Ar trebui sa intrebam reprezentantii operatorilor TUI, Thomas Cook - Neckermann sau ITS daca milioanele lor de clienti pentru all inclusive sunt obezi si alcoolici ca sa vedem daca aceasta declaratie este serioasa sau daca dovedeste doar necunoasterea pietei turistice mondiale", a spus presedintele FPTS.

"Cata vreme anumiti presupusi reprezentanti ai turismului romanesc tin lucrurile pe loc si practica turismul ca acum 50 de ani, sa nu ne mai miram ca nu facem fata ofertelor generoase din tarile vecine si ca nu reusim sa atragem turistii straini care se vor indrepta spre ofertele all inclusive din Antalya, din insulele grecesti sau de la Nisipurile de Aur si vor ignora in continuare litoralul romanesc", a adaugat Agathon.

Desi in ochii turistilor implementarea all-inclusive-ului poate parea destul de simpla, acest serviciu inseamna un personal mai numeros, o locatie adecvata, posibilitatea de a gestiona fluxul de clienti pe tot parcursul zilei si o varietate destul de consistenta in ceea ce priveste preparatele.

Potrivit agentiilor de turism, clientii care prefera all-inclusive-ul sunt de cele mai multe ori familiile care au copii, care prefera sa manance intr-un loc precis si intr-un interval orar flexibil, pentru a evita "sa mai umble" din restaurant in restaurant.

In acelasi timp, romanii prefera in continuare ofertele all inclusive de pe litoralul bulgaresc si turcesc.

Sursa: dailybusiness.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1082 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018175 (s)