News Flash:

Specialistii au dat verdictul: Asta e cea mai stresanta meserie din lume

21 Ianuarie 2018
330 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca vi se pare ca serviciul pe care il aveti este foarte stresant, aflati ca se poate si mai rau. Controlorii de trafic au cea mai dura slujba din lume conform studiilor: raspund de viata a mii de oameni in fiecare zi

Chiar daca sunt platiti pe masura, cea mai mare satisfactie a lor este ca au terminat tura fara niciun incident.

Zi si noapte, controlorii de trafic aerian tin in maini vietile a mii de oameni. Disciplina si pasiune - sunt cele doua conditii fara de care nu ai ce cauta in turnul de control.
Controlorii lucreaza in ture de 12 ore si nu putine sunt sarbatorile pe care le petrec in fata ecranelor de dirijare.

Munca in echipa este esentiala intr-o meserie in care o neatentie de o secunda poate fi fatala, spun controlorii de trafic aerian.

Cei care doresc sa devina controlori trebuie sa stie ca testarile sunt numeroase si foarte complexe, iar pregatirea este indelungata.

in fiecare an, peste o mie de tineri sustin examene pentru a deveni controlori de trafic aerian. Cel mult 30 dintre ei reusesc sa treaca toate testele de aptitudini si sunt admisi.

Cum afli daca poti primi bani drept compensatie pentru intarzierea zborului

Anul trecut, cea mai aglomerata zi pe aeroporturile din tara a fost 18 august, data la care erau programate 285 de zboruri cu plecare din Romania. Dintre acestea, 29 au avut intarzieri intre 15 si 180 de minute, doua au avut intarzieri mai mari de trei ore, respectiv alte doua au fost anulate. Cati dintre pasagerii din acea zi sunt eligibili pentru obtinerea de compensatii?

Din aproximativ 34.000 de pasageri din data de 18 august, 450 sunt eligibili pentru compensatii, sumele totale fiind de aproape 138.000 de euro pentru cele patru zboruri anulate, potrivit informatiilor centralizate de reprezentantii platformei AirHelp, compania lider la nivel global in obtinerea compensatiilor pentru pasageri, ca urmare a intarzierii, anularii sau supraincarcarii zborului.

Platforma, are un sistem automatizat care descifreaza cat de eligibila este plangerea lor referitoare la intarzierea sau anularea unui zbor, in vederea obtinerii unei compensatii. ”Multi pasageri nu-si cunosc drepturile si, desi sunt eligibili pentru compensatie, nu stiu cum sa o obtina sau de unde sa inceapa. Daca ne gandim ca simpla scanare a permisului de zbor ii ajuta sa-si verifice eligibilitatea, iar noi le facilitam accesul la compensatii - reprezentandu-i inclusiv in instanta daca se ajunge acolo - procesul ar trebui sa fie foarte usor. Insa Romania nu a fost obisnuita cu astfel de abordari. Ganditi-va ca numai 2% din populatia globala isi cunoaste drepturile si numai aproximativ 1% primeste vreodata despagubirile la care are dreptul“, descrie Stefan Radu, country manager la AirHelp, perspectiva asupra despagubirilor acordate pasagerilor aerieni ale caror calatorii au fost afectate de evenimente disruptive cauzate de operatorii de zbor.

Prezenta pe piata locala din luna septembrie a anului trecut, AirHelp se bazeaza pe o serie de informatii legate de calatoriile pasagerilor care, daca isi introduc numarul zborului sau isi scaneaza permisul de imbarcare pe site, pot afla in cateva minute daca sunt eligibili pentru obtinerea compensatiei, in baza unei directive europene (261/2004). Potrivit acestei directive, daca un zbor are mai multe escale, inclusiv intarzierea la una dintre ele poate fi despagubita, daca sunt respectate conditiile de eligibilitate.

Esential este ca toate acele zboruri sa fie pe o singura rezervare. |n prezent, multe zboruri sunt operate in code-share cu partenerii aerieni din aceeasi alianta, insa compania care emite biletul de zbor este raspunzatoare pentru operarea cursei pana la final, inclusiv pentru intarzierile sau anularile ce pot aparea. ”Foarte multe companii aeriene nu respecta timpul de transfer stabilit de aeroporturi pentru transferuri, lucru care, adesea, cauzeaza pasagerilor pierderea zborului de legatura. De curand, am avut un caz al unei familii de patru persoane care a pierdut conexiunea la Frankfurt pentru ca a avut mai putin de zece minute sa prinda zborul de legatura, in conditiile in care acest aeroport necesita 90 de minute pentru zborurile cu escala. Compania a invinuit familia cu pricina ca nu s-a grabit pentru a prinde imbarcarea, ceea ce este inacceptabil“, exemplifica Stefan Radu.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

serviciul stresant slujba viata platiti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1365 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026562 (s)