News Flash:

Strazile din San Francisco

2 Septembrie 2011
1333 Vizualizari | 0 Comentarii
Strazile din San Francisco
Cine nu isi aduce aminte de celebrul serial politist pe care il savuram in urma cu cativa ani buni? Ceea ce imi amintesc din acel serial sunt tramvaiele care se incapatanau sa se catere sau sa coboare de pe dealurile orasului de la marginea Golden Gate-ului. Orasul, aflat pe coasta de vest a Americii, are un impresionant parc dedicat transportului in comun. Tramvaiul actual, aflat sub patronatul companiei MUNI, a aparut in planurile primariei dupa ce in anul 1962 a fost aprobat bugetul de 792 de milioane de dolari (bani alocati constructiei propriu-zise). Actual, sapte - noua milioane de oameni folosesc acest mijloc de transport anual.

Circuland cu noua mile pe ora, tramvaiele sunt puse in miscare de niste motoare electrice. Motoarele actioneaza “in loop” cablurile de care sunt agatate vagoanele. Acestea se misca incontinuu, urcarea si coborarea facandu-se din mers. Puternicele motoare sunt prezentate in Muzeul Cable Car Barn. Aceste streetcar-uri istorice, functioneaza in zilele noastre, pe doua mari linii: Linia E - Embarcadero si linia F ce functioneaza intre Embarcadero si Market Street.

Proiectate in 1981, liniile serveau zona de nord si vest. Ulterior, liniile electrice si metroul au dezvoltat sistemul de transport in tot orasul. Acum sunt 17 vagoane in serviciul publicului, 14 aduse din Philadelphia, iar trei proprietatea MUNI. Vopsite in culorile oficiale ale retelei, designul apartine Comitetului Electric Railway Presidents' Conference si doreste ca cele 25 de companii Americane si Canadiene sa dezvolte si sa standardizeze sistemul de transport. Fata de primul tramvai, pus in miscare in 1928, designul era mult imbunatatit si atractiv, iar vagoanele erau mult mai silentioase, mai rapide si mai sigure.

Un alt model din Italia a fost adus, la finalul anului 1928, pentru extinderea liniei (acum denumita linia F Market & Wharves) spre Fishermann Wharves. Vagoanele poarta numele de "Peter Witt" evident, dupa numele constructorului. Comisionarul din Cleveland schitase aceste vagoane pentru o imbarcare cat mai rapida: calatorii urca prin fata si coboara pe usile din spate sau centrale. Plata se facea la coborare, iar conductorul era asezat in mijlocul vagonului.

Asa ca, daca ajungeti mai repede decat noi intr-unul din aceste muzee pe roti, sa ne trimiteti o poza. Costurile unui bilet sunt destul de mici, insa recomandabil este biletul de o zi dedicat tuturor liniilor, atat tramvaiului vechi, cat si celui nou, dar si autobuzului. Pretul tichetului este de 11 dolari. Sa va cumparati o harta a liniilor si sa va alegeti ruta de dinainte. Nu uitati: se urca prin fata, iar coborarea se face prin spate. Urcarea derulandu-se rapid, tineti tichetul in mana ca sa il puteti arata conductorului. In alt caz, riscati sa ramaneti pe jos. Aveti grija la geanta si... Have fun!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

golden gate muni embarcadero market street
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

3221 viz    0 com
3967 viz    0 com
5849 viz    0 com
3170 viz    0 com
3591 viz    0 com
2579 viz    0 com
2194 viz    0 com

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1068 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018416 (s)