News Flash:

Studiu Twitter: Cu cat esti mai departe de casa, cu atat esti mai fericit

8 Ianuarie 2014
979 Vizualizari | 0 Comentarii
Twitter este una dintre cele mai fertile surse de informatii pentru astfel de studii, in special pentru ca postarile sunt mai libere si mai personale decat raspunsurile la chestionare pe care se bazeaza de obicei cercetatorii, dar si datorita faptului ca aici sunt disponibile cantitati imense de date cu un continut foarte usor de catalogat, noteaza BBC. 
Studiile anterioare despre „twittologie“ au monitorizat, de exemplu, cum se propaga stirile, demografia diverselor dialecte si legaturile dintre obezitate si exprimarea senzatiei de foame. De cand schimbarile in dispozitia populatiei isi fac aparitia pe Twitter si pe alte retele sociale, guvernele, fortele de politie si organizatiile de securitate au un interes din ce in ce mai mare pentru aceste retele, studiind, intreband si chiar cantarind in balanta ce este privat si ce este clar o problema de securitate. 
Acest nou studiu, care leaga fericirea de localizarea geografica, realizat de Christopher Danforth si de colegii sai de la Universitatea din Vermont, profita de acest „corn al abundentei“ de pe Twitter, care le-a oferit material de cercetare de aproape patru miliarde de „twitt-uri“ din 2011 si pana acum. 
Danforth si colegii sau au fost interesati de cum se manifesta schimbarile de dispozitie in mesajele corelate cu localizarea lor si au cercetat o baza de date imensa pentru a alege exact acele mesaje care erau insotite de latitudine si longitudine (pentru mesajele postate de pe telefoanele mobile la care a fost activata functia GPS). Aproape 1% din mesaje includeau aceasta informatie, procent reprezentat de 37 de milioane de mesaje trimise de mai mult de 180.000 de indivizi de peste tot de pe glob. 
Informatia despre pozitia noastra dezvaluita de telefoanele mobile (prin activarea GPS) arata exact unde e „casa“ si de la ce distanta de casa postam. Asa cercetatorii au aflat ca avem tendinta de a ne reintoarce, mereu si mereu, in anumite locuri (mai ales la locul de munca). In acest fel s-a putut face legatura intre starea de spirit si distanta de casa. 
Danforth si colegii sai au dezvoltat ceva ce se numeste „hedonometru“, un algoritm care cauta cuvintele care implica un context pozitiv, fericit (cum ar fi „nou“, „minunat“, „cafea“ si „pranz“) sau cele care au un inteles negativ (cum ar fi „nu“, „deloc“, „ura“, „la naiba“ si „plictiseala“). Pe baza acestui algoritm, hedonometrul nota fiecare mesaj cu un scor al fericirii. 
Cercetatorii au raportat ca scorul mediu al fericirii scade putin atunci cand distanta este scurta fata de casa, in jurul unui kilometru, distanta asociata cu mersul la serviciu. Acest scor creste constant cand distanta fata de casa creste cu cateva mii de kilometri. Mai mult decat atat, cei care merg mereu pe distante mari folosesc mai des cuvinte fericite. 
Asa ca, se pare, ca cel mai nefericiti suntem atunci cand mergem la serviciu, si cel mai fericit moment al nostru este cand suntem la o foarte mare distanta de casa (sau de serviciu, care se afla in preajma casei, n.r.). Cel putin acesta este scorul pentru aproape 15% din adultii americani care folosesc Twitter-ul. 
O intrebare-cheie este daca aceasta cercetare se aplica tuturor sau daca este doar reprezentativa pentru americani (sau macar pentru persoanele vorbitoare de limba engleza care au fost incluse in studiu). Este, de fapt, o intrebare deschisa: sunteti mai fericiti in apropierea casei sau atunci cand, poate, va aflati pe o plaja in Barbados sau pe un munte in Tibet
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

twitter chestionare localizarea geografica barbados tibet
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0853 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011462 (s)