News Flash:

10 Noiembrie 2011
7237 Vizualizari | 0 Comentarii
Cabana Piatra Arsa
Marcaj: banda galbena pe stalpi de lemn.
Timp: 1—1¼ ora.
Diferenta de nivel: — 250 m.

De la cabana Babele (2 200 m) drumul se indreapta catre E,, trece creasta Babele la cativa metri in spatele cabanei, traverseaza soseaua spre Costila si coboara pe coama larga Babele-Jepi, care desparte obarsiile din platou ale vaii Jepilor (stanga); de cele ale vaii Izvorul Dorului (dreapta). La circa 25 m diferenta de nivel mai jos pe un prag orizontal, lasam la stanga poteca spre cabana Caraiman si continuam coborasul repede urmand stalpii de marcaj, pana pe un alt prag lat al coamei langa casuta transformatorului electric (2 150 m). De aici, drumul, aproape orizontal, descrie o curba larga catre dreapta, traverseaza in lat coama si apoi coboara de-a coasta la marginea platoului Jepilor, intr-o sea, unde intalnim venind din stanga poteca dinspre cabana Caraiman (2 120 m).

Din acest punct se observa: spre N si NNE, jos, V. Jepilor si dincolo de vale Caraimanul cu Crucea Eroilor: spre ESE, Vf. Jepilor Mici (2 143 m): spre SE, Vf. Jepii Mari, cu jnepenisuri (2075 m); spre S, Vf. furnica (2 102 m): spre SSV si SV, V. Izvorul Dorului si dincolo de vale Creasta Cocorei.

Continuam spre sud, coborand usor si continuu pe intinsul platoului Jepilor Mici. Dupa 15—20 min de mers pe aceasta campie inalta si monotona, drumul trece pe la obarsia din platou a vaii Urlatoarea Mare (stanga) si continua de-a coasta pe sub Vf. Ciocarlia (2 056 m). Curand, iesim pe un tapsan la sud de acest varf, la o ramificatie de drumuri (2 025 m), de unde, spre stanga la marginea platoului, se observa cantonul funicularului „Jepi".

Ramificatie: La stanga spre cantonul funicularului „Jepi" (marcaj triunghi rosu) — V. Urlatorilor — Busteni (sau Poiana Tapului).

De aici parasim drumul carosabil care se continua inainte si urmam ½ la dreapta drumul marcat cu stalpi de lemn care ne conduce printr-un coridor deschis in jnepenis in linie dreapta. Curand traversam piezis alt coridor cu traseul conductei electrice si in coboras usor prin jnepenis, dupa 10—15 min. de la ramificatie ajungem la cabana Piatra Arsa (1 950 m).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

marcaj timp cabana babele cabana caraiman crucea eroilor