News Flash:

Traseu montan: Cabana Izvorul Muntelui - Stanca Dochiei - Santinela - Jgheabul cu Hotar - cabana Dochia

9 Martie 2018
503 Vizualizari | 0 Comentarii

Marcaj: triunghi albastru

Diferenta de nivel: 980 m

Lungime: 5700 m

Grad de dificultate: mediu

Timp de parcurs: 3h 30' - 4h

Traseu practicabil tot timpul anului

Timp de parcurs pe etape

Cabana Izvorul Muntelui - Curmatura Lutu Rosu (45') - Paraul Izvorul Alb (1h) - Stanca Dochiei (1h15') - Jgheabul cu Hotar (2h15' - 2h30') - cabana Dochia (3h30' - 4h)

Informatii despre traseu

Cabana Izvorul Muntelui (797 m alt.), situata la confluenta paraului Maicilor cu paraul Izvorul Muntelui, este punctul de plecare in traseul 2. Pentru inceput se traverseaza o zona impadurita, intr-un urcus usor si foarte curand se intersecteaza soseaua modernizata DJ 155F. De aici se continua traseul spre punctul "La Arsuri". Se recomanda ca din aceasta intersectie sa se continue urcusul pe drumul modernizat spre Curmatura Lutul Rosu (1015 m alt.). In cateva locuri de pe sosea se deschide o frumoasa panorama spre varful Toaca si stanca Panaghia. Din Curmatura Lutul Rosu, continuand tot pe sosea, dupa aproximativ 700 m se ajunge la intersectia cu paraul Izvorul Alb. De aici se desprinde spre dreapta un drum forestier care coboara spre satele Izvorul Alb si Secu.

La podul din beton peste paraul Izvorul Alb incepe drumul forestier pe care se continua traseul marcat cu triunghi albastru, in amonte, pe firul vaii. Padurea formeaza o adevarata bolta de frunzis, pe sub care te strecori insotit tot timpul de apele limpezi ale paraului. Urcusul este domol si dupa ce se trece de o streasina de calcar, sub care te poti adaposti in caz de ploaie, se ajunge intr-un luminis in care strajuie o stanca mare, impresionanta, inconjurata de stanci mai mici de culoare alb-cenusiu, stanca Dochiei. Izvorul de sub ea este una dintre obarsiile Izvorului Alb.

Dupa ce trecem de stanca Dochiei, poteca devine tot mai anevoioasa, padurea se rareste si ajungem in poiana "La Izvoare".

De sub abrupturile varfului Toaca pleaca doua jgheaburi: "Jgheabul cu Hotar" si "Jgheabul Mare". Ele se intalnesc in aceasta poiana. Traseul continua prin partea dreapta a Jgheabului cu Hotar, pana cand se ajunge la baza unor pereti abrupti. Natura a sculptat in acesti pereti o forma asemanatoare unui vultur cu aripile intinse si pe care localnicii au numit-o "Vulturul lui Traian". Dupa aproximativ 10 minute parcurse prin padurea deasa, se intra efectiv in Jgheabul cu Hotar.

Peretii se apropie mult, formand un culoar stramt, cu o panta accentuata; la iesire, jgheabul se largeste ca o palnie si se ajunge intr-o zona cu jnepeni si blocuri mari de piatra. Intrarea in jgheab este strajuita de o stanca inalta: "Santinela". Poteca coteste la stanga, urcusul devine tot mai greu printre jnepeni; printre ei, din loc in loc, se zaresc stalpii indicatori. Traseul iese apoi pe platoul Detunatelor, ocoleste prin stanga varful Lespezi (1805 m alt.), dupa care in scurt timp se ajunge la cabana Dochia.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

marcaj lungime dificultate traseu izvorul muntelui izvorul alb