News Flash:

Traseu montan Ceahlau: Cabana Izvoru MunteluI - Curmatura Lutu Rosu - Cabana Dochia

7 Decembrie 2017
102 Vizualizari | 0 Comentarii

Descriere traseu:

Este un traseu foarte utilizat de turisti, practicabil in toate anotimpurile. Se pleaca de la cabana urmandu-se poteca prin padure pe malul stang al paraului Izvoru Muntelui, intr-un urcus relativ usor. Dupa ce traverseaza soseaua asfaltata, se urmeaza cararea pana la punctul numit "La Arsuri", marcat cu o banca si o masa de metal. Apoi poteca isi schimba directia spre stanga si incepe sa urce pe Culmea Rachitis

Dupa cateva serpentine, drumul continua in lungul coastei, panta se accentueaza. Dupa aproximativ 45 de minute, la marginea unei raristi, este amenajat un loc de popas de unde se deschide o priveliste spre valea Izvoru Muntelui si o parte din Piatra Lata din Ghedeon. Continuand ascensiunea se ajunge pe celalat versant de unde se vad Vf. Toaca, Panaghia, valea Izvorului Alb si Piciorul Sihastrului.

Cararea continua cand pe curba de nivel, cand suind in serpentine de o parte si de alta a Culmii Rachitisului. La un moment dat se intalneste un panou ce avertizeaza intrarea in rezervatia "Polita cu Crini" (declarata rezervatie stiintifica inca din 1941). Laricele sau zada sau crinul (Larix decidua) este singurul conifer cu frunze cazatoare. Apoi traseul continua pe curba de nivel printre blocuri mari de calcar.

Dupa aproximativ 10 minute se iese intr-o poiana mica, la baza Turnului Rachitis, unde este amenajat un loc de popas cu banci si mese de metal, poiana dominata de un bloc masiv de calcar numit "Piatra cu apa". La baza ei s-a format o pestera lunga de cca.10 m.

De aici se deschide o frumoasa panorama spre b, cabana Dochia si Ocolasul Mare. Cararea continua prin padurea de molid, din loc in loc ocolind pereti mici din conglomerate. Dupa cateva serpentine, intr-un urcus tot mai dur se ajunge la baza stancilor numite "Detunate". Pe ultima portiune a traseului se traverseaza o zona cu jnepenis in amestec cu molizi si in final se urca jgheabul cabanei prin partea dreapta.

Marcaj: banda albastra

Timp de parcurs: 3 ore 30'

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

traseu utilizat turisti anotimpurile cabana