News Flash:

1 Noiembrie 2011
3369 Vizualizari | 0 Comentarii
Creasta Morarului
Marcaj: triunghi rosu pana in Seaua Baiului, apoi cruce albastra.
Timp: 3—3½ ore.
Diferenta de nivel: + 420 m (coboara 30 m; urca 470 m; coboara 20 m).

De la gara Predeal (1 035 m) urmam soseaua nationala spre sud, pana la Km 144 + 900 (circa ½ ora). De aici continuam la dreapta pe soseaua spre Paraul Rece — Rasnov care trece Prahova si intra in lungul vaii Rasnoavei1. inainte de a ajunge la Monumentul Eroilor (pe dreapta) parasim si aceasta sosea si prindem drumul carosabil la stanga, perpendicular pe sosea. Acesta traverseaza imediat pe pod V. Rasnoavei (1 005 m) si continua apoi in lungul vaii Leuca2 prin poieni cu zavoaie de anin, apoi prin padurea de brad si fag3.

Dupa circa ½ ora din soseaua Rasnoavei trecem de confluenta cu V. Stanei Mici ce vine din stanga (1 065 m) si apoi in urcus usor pe firul vaii ajungem la confluenta vaii Leuca cu V. Iadului (1 085 m). De aici continuam inainte pe poteca ce urmareste talvegul vaii Iadului, lasam in dreapta un parau afluent al vaii si urcam foarte usor pe firul apei. Curand, poteca se angajeaza pe coasta din stanga, la inceput, in urcus usor de-a coasta, apoi pieptis si iarasi de-a coasta, spre vest, prin faget si dupa circa 40 min. de la V. Leucei ne conduce in poiana din ªeaua Clabucetul Baiului langa cabana Vanatorilor de Munte (1 355 m). Catre stanga se desprinde coama lunga si impadurita a Clabucetului Baiului.

Urmam spre dreapta prin poiana drumul de-a coasta pe langa imprejmuirea cabanei, pe la poalele varfului „La Cleste" (1 462 m)4, lasam in dreapta Monumentul Eroilor si curand iesim pe coama in Seaua Baiului, in dreptul portii incintei cabanei Vanatorilor de Munte.

De aici parasim drumul carosabil care se continua spre Predeal prin Forbanu si ne indreptam spre VSV in coboras usor prin poiana catre mijlocul seii, unde intalnim curand rascrucea de drumuri „Seaua Baiului" (stalp indicator, 1 365 m).

La stanga (spre SSE) spre cab. Gura Dihamului si Busteni (marcaj triunghi albastru); la dreapta, spre cab. Dihamu (acelasi marcaj).

Traseul nostru urmeaza ½ la stanga, spre S, drumul marcat cu cruce albastra. Acesta se indreapta imediat catre SV, urca de-a coasta prin poiana pe flancul estic al Dihamului si curand intra in padure. Dupa circa 15 min. de la rascruce iesim in raristi de molid, apoi in pajistile de pe Piciorul Dihamului, de unde se deschide perspectiva asupra abruptului rasaritean al Bucegilor (de la stanga spre dreapta: Caraimanul cu Crucea Eroilor, abruptul Costilei, Creasta Morarului cu Coltii Morarului, Bucsoiu).

Drumul continua de-a coasta printr-un molidis des, apoi prin cateva poienite, conducandu-ne iarasi „la gol", in pasunile intinse de sub Vf. Baiului (1 581 m), unde curand intalnim in unghi drept poteca (marcata tot cu cruce albastra) ce vine din dreapta dinspre cabana Dihamu. Urmam aceasta poteca spre stanga in coboris si imediat ajungem la cabana Poiana Izvoarelor (1 455 m).

Legaturi de la cab. Poiana Izvoarelor spre: cab. Gura Dihamului si Busteni (61); Busteni prin Poiana Costilei (62); cab. Vf. Omu prin Bucsoiu (58); cab. Malaesti (58 A); cab. Dihamu (59).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

marcaj timp soseaua rasnoavei seaua baiului caraimanul crucea eroilor