News Flash:

7 Noiembrie 2011
1271 Vizualizari | 0 Comentarii
Poiana Glajariei
Marcaj: banda albastra pana la Ramificatie, apoi cruce albastra.
Timp: 4—5 ore.
Diferenta de nivel: + 645 m (urca 435 m; coboara 120 m; urca 330 m).

De la Rasnov (675 m in piata) urmam soseaua spre sud in lungul vaii Ghimbavului (sau Raul Mare), mai intai printre culturi agricole, apoi prin fanete bogate si pe langa zavoaiele de anin si salcie din lungul vaii, avand în fata larga perspectiva asupra versantului nordic al Bucegilor. Ocolind pe la V si SV, impreuna cu apa Ghimbavului, poalele impadurite ale varfului Runcu (1 285 m) soseaua ne conduce dupa 12 km (2—2½ ore) la uzina electrica veche a Rasnovului, nu departe de confluenta vaii Ghimbavului cu V. lui Dobre (stanga), la poalele padurii (815 m).

Din acest punct coborim repede prin plantatia tanara de partea cealalta a coamei si in circa 5 min. ajungem in Poiana Glajariei. Din marginea poienii ne indreptam catre ENE, traversand poiana in coboras. Spre dreapta, la obarsia vaii se observa varful ascutit si impadurit, Capatana Porcului (1 597 m), saua adanca dintre acesta si Bucsoiu (Seaua Capatanii Porcului), precum si abruptul Bucsoiului, intalnim drumul carosabil din lungul vaii Glajariei pe care continuam in jos si apoi (dupa 5 min. din marginea poienii) traversam firul vaii (atentie la marcaj) in punctul de confluenta cu Valcelul Dihamului ce vine de pe malul opus (990 m). De aici continuam spre SE, traversam imediat Valcelul lui Timen si incepem urcusul pieptis spre E, prin plantatia tanara de molid. Dupa 40—45 min. din fundul vaii iesim pe coama larga si inierbata de sub Magura Cenusie, la cab. Dihamu (1 320 m).

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

marcaj timp rasnov ghimbavului poiana glajariei capatana porcului