News Flash:

Trenul ce duce spre acoperisul lumii

27 Ianuarie 2012
3139 Vizualizari | 0 Comentarii
Calea ferata Qingzang sau Qinghai-Tibet, este o ruta ce leaga Provincia Qinghai de Lhasa, principalul oras al Regiunii Autonome Tibet, din China.

Ruta feroviara este un proiect simbolic in strategia de dezvoltare a guvernului chinez si are un rol semnificativ in accelerarea dezvoltarii sociale si economice a Provinciei Qinghai si a Regiunii Autonome Tibet.

Sectiunea de cale ferata dintre Gomlud si Lhasa a fost inaugurata pe 1 iulie 2006 de presedintele chinez Hu Jintao. Aceasta ruta este prima care leaga pe calea ferata China de regiunea tibetana; datorita altitudinii si terenului dificil aceasta era ultima provincie chineza care nu era conectata la reteaua de cai ferate.

Trenurile directe pleaca spre Lhasa din Beijing, Chengdu, Chongqing, Xining, Shanghai, si Lanzhou, realizand astfel conexiunea dintre orasul Tibetan si cele mai importante orase chineze.

Linia include Pasul Tanggula, aflat la 5.072 metru altitudine, detinand recordul mondial al celei mai mari inaltimi a unei cai ferate.

Tunelul Fenghuoshan, lung de 1.338 de metri, este tunelul aflat la cea mai mare altitudine din lume, 4.905 metri. Un alt tunel, Yangbajin, este aflat la 80 km nord vest de Lhasa si la o inaltime de 4.264 de metri altitudine; este lung de 3.345 metri, fiind astfel cel mai lung tunel de pe aceasta ruta.

Intre Golmud si Lhasa, pe o distanta de 960 km, altitudinea este mai mare de 4.000 metri, iar o buna parte din lungimea liniei este construita peste un strat de permafrost, fiind astfel necesare 675 de poduri pentru sustinerea liniei pe o lungime de 159.88 km.

Constructia caii ferate a fost dificiala si a necesitat multa daruire din partea tuturor celor implicati. Ei s-au confruntat cu o serie de dificultati precum pamantul inghetat, temperaturile extrem de scazute, lipsa de oxien datorata altitudinii si grija permanenta fata de ecosistemul extrem de fragil la schimbari. Lucrarile au inceput pe 29 iulie 2001. Pana in 25 martie 2006 investitiile s-au ridicat la 28.5 miliarde yuani, aproximativ 3.6 miliarde de doalari; dintre acestia 150 de milioane e dolari au fost investiti in protectia mediului. Dupa acest an guvernul a alocat aproape 1 miliard de euro anual pentru intretinerea liniei.
Distante si preturi

Beijing – Lhasa,4064 km, preturi intre 389 si 1262 de yuani

Chengdu – Lhasa, 3360 km, preturi intre 331 si 1104 yuani

Chongqing – Lhasa, 3654 km,preturi intre 355 si 1168 yuani

Lanzhou – Lhasa, 2188 km, preturi intre 242 si 854 yuani

Xining – Lhasa, 2188 km, preturi intre 226 si 810 yuani
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

qinghai tibet ruta feroviara lhasa beijing chengdu chongqing xining
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0947 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011850 (s)