News Flash:

Trenul direct Gara de Nord-Aeroport, tras pe linie moarta. Cine este de vina

27 Martie 2018
159 Vizualizari | 0 Comentarii

Trenul direct Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, care ar fi trebuit sa fie gata anul acesta, nu va fi functional mult timp de acum inainte si in niciun caz in 2020, a anuntat luni directorul general al Companiei Nationale CFR SA.

Din cauza "lipsei de intelegere" a Primariei Otopeni nu mai sunt sanse ca proiectul sa fie terminat pana in iunie 2020, astfel ca cei care vor merge atunci spre Otopeni, vor lua microbuzele din halta situata la 3 km de Henri Coanda, halta unde vor fi puse scari rulante si se va construi si o cladire, a spus Ion Gavrila, directorul general al Companiei Nationale CFR SA, la o conferinta organizata de revista Capital.

"Ne-am propus ca in 2019 sa modernizam acea halta de langa aeroport, iar de acolo o sa putem sa facem o sosea pentru microbuze si un terminal in aeroport. "Am incercat sa facem si varianta a doua, dar 90% ca nu se poate face pana la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primariei Otopeni. Am avut o tentativa de a discuta despre autorizatie, am inteles ca ne trimit la PUZ... Sigur n-o sa reusim, adica am incurca Campionatul, fiindca am ocupa una-doua benzi si ar fi devieri, asa ca am ales aceasta varianta", spune directorul general al CFR SA.

Gavrila spune ca actuala halta P O Aeroport va fi modernizata, practic se vor pune scari rulante, va exista o copertina si o cladire ."De acolo, pana la aeroport vom asfalta, probabil pe doua benzi si se face si un terminal in Otopeni", spune seful CN CFR care adauga ca se vrea sa se ajunga la o cadenta de doua trenuri pe ora, fata de unul pe ora, in prezent.

Proiectul unei legaturi feroviare directe intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni, cu o gara semi-ingropata in zona terminalului sosiri, este una dintre lucrarile incepute in forta pe final de mandat al cabinetului Ciolos, in a doua parte din 2016, si lasat "mostenire" guvernarii PSD. Costurile erau estimate a fi in jurul a 100 milioane euro, scrie Hotnews.ro.

Inclus in Master Plan, cu finantare europeana nerambursabila, proiectul prevedea realizarea pana in 2018 a inca 2 km de cale ferata pe langa cea existenta si care sa subtraverseze DN1 pana la Aeroport.

Scopul final? Trenuri care sa faca 18 minute din Gara de Nord pana la Aeroport. A ramas doar o utopie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

trenul aeroportul otopeni cfr otopeni henri coanda
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0859 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022572 (s)