News Flash:

Turismul 2.0: era no-cost a inceput! - FOTO

17 Ianuarie 2012
1013 Vizualizari | 0 Comentarii

Potrivit revistei Wired, cel mai bun prieten al turistului este de-acum telefonul mobil: prin intermediul acestui “inseparabil” tovaras de calatorie, si gratie web-ului 2.0, ne putem organiza intreaga vacanta; ba chiar, putem face acest lucru fara sa cheltuim un sfant.


Smartphone - eroul vacantelor

Poate nu ne dam seama, dar fara un smartphone in vacanta riscam sa ne simtim pierduti, crede expertul italian in comunicare si new-media Massimiliano Ventimiglia. In opinia lui, la ora actuala exista cel putin sapte motive intemeiate pentru ca un telefon inteligent sa reprezinte unicul bagaj indispensabil pentru un turist: "Prin intermediul aplicatiilor ne putem cumpara bilete de calatorie si putem afla daca avionul are sau nu intarziere; putem citi sau face recenzia unui hotel, utiliza functia instant-geo-search pentru a gasi locul cautat in imprejurimi, vizualiza ghidul unui oras sau privi in jurul nostru cu ajutorul realitatii augmentate. Si astfel ne putem organiza intreaga vacanta tinand cont de sfaturile prietenilor virtuali".



Vendetta 2.0

Recenziile si "tipsurile" de calatorie au fost recent tema unei conferinte organizate in cadrul celei de-a 3-a editii a Buy Turism Online de la Florenta, dedicata reputatiei online a hotelurilor si structurilor turistice. Acest sector aflat in expansiune este dominat de TripAdvisor, cu ale sale 40 milioane de vizitatori pe luna care produc 21 recenzii pe minut, la orice ora din zi si din noapte, si in toate limbile.


80% din comentarii sunt pozitive, a explicat Lorenzo Bufani de la TripAdvisor Italia, iar gratie noilor "unelte" puse la dispozitie gratuit de site, hotelierilor li se ofera si posibilitatea de a raspunde la eventuale comentarii negative ale clientilor.



Aceasta precizare a devenit una obligatorie dupa ce atat in Statele Unite, cat si in Italia, TripAdvisor s-a aflat in centrul unor controverse care au sfarsit la tribunal, in urma publicarii unor "recenzii" inveninate. Un soi de vendetta a consumatorului 2.0, de genul "daca nu-mi rezervi un tratament preferential, te desfiintez pe Tripadvisor", dupa cum se spune ca ar fi sunat "ultimatumul" trasmis de un client.


Pentru a evita ca acest instrument sa se transforme intr-o arma cu tais dublu, site-uri precum Tripadvisor si HolidayCheck s-au pus la adapost, rafinandu-si metodele de verificare: inaintea publicarii pe site, fiecare recenzie in parte este supusa unei serii de 25 de filtre semantice, pentru excluderea expresiilor ofensatoare si nu numai, explica Bufani.


Apoi, recenziile suspecte sunt verificate de o echipa de experti in fraude online si in ultima instanta de utilizatorii insisi, care pot semnala comentariile in opinia lor frauduloase. Si aceste reguli sunt valabile mai mult sau mai putin pentru toti operatorii din acest sector.


"In cazuri extreme, noi mergem pana la a cere autorului unei recenzii sa faca dovada ca a fost cazat cu adevarat in hotelul respectiv. Totul in numele sigurantei".


De la low-cost la no-cost

Dar a calatori in epoca turismului 2.0 nu mai este doar o chestiune de comentarii lasate ici si colo pe net, in beneficiul utilizatorilor. Tot pe web-ul social se contureaza si noul fenomen al calatoriilor no-cost, declinat in diferite moduri, care mai de care mai creativ.


De zece ani incoace exista couch-surfing, care presupune sa oferi (desigur pentru a primi la randul tau) cazare gratis pe canapeaua din sufragerie, si nu e deloc o gluma, avand in vedere ca vorbim de un sistem care la ora actuala este sustinut in intreaga lume de o comunitate de peste 2 milioane de membri.



O varianta este si site-ul HelpX, pentru cei dispusi sa rasplateasca ospitalitatatea prin munca, apoi Airbnb, care le ofera amatorilor posibilitatea de a subinchiria o camera in 167 tari din lume; toate modalitati de a face turism foarte apreciate mai ales de americani in aceste vremuri de criza, cand a-ti transforma casa temporar in hotel poate reprezenta o modalitate de a-ti plati creditele la banca.



In ceea ce priveste mijloacele de transport, pentru cei care nu-si permit sau pur si simplu nu vor sa cheltuie prea mult pentru a se deplasa, iata ca a aparut asa-numitul "roadsharing". De astfel nici acesta vreo mare noutate, nu este altceva decat versiunea evoluata a batranului autostop. Diferenta este ca in loc sa faci cu mana de pe marginea strazii, faci ca cererea sa se intalneasca cu oferta pe net.



Potrivit sociologilor, totul porneste de la faptul ca intre internauti a aparut acel fenomen straniu al "increderii sociale": practic, in timp ce, la ora actuala, in lumea "reala" am ajuns sa ne privim cu suspiciune vecinul de bloc, in mediul virtual avem tendinta de a ne increde orbeste in persoane care ne impartasesc interesele si stilul de viata, chiar daca nu am vorbit cu ele decat online.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1062 (s) | 35 queries | Mysql time :0.016871 (s)